Shadow

FCM onthult gedurfde nieuwe merkidentiteit en signaleert game-changing tech-aanbod

Een snel evoluerend zakenreislandschap is de katalysator geweest voor het bekroonde wereldwijde reismanagementbedrijf FCM om haar merkidentiteit te transformeren. Gekozen is voor een frisse benadering van de ontwikkeling van een nieuw technologieplatform.

Een van de grootste reismanagementbedrijven ter wereld

Het omnichannel platform van FCM voor beheer van zakenreizen © FCM
Het omnichannel platform van FCM voor beheer van zakenreizen © FCM

FCM is naar eigen zeggen een van de grootste reismanagementbedrijven ter wereld en de wereldwijde vlagschip divisie van Flight Centre Travel Group. Het bedrijf is actief in meer dan 97 landen. Naast lokale kennis en expertise in elk land heeft het een apart team van zeer ervaren consultants om buiten kantoortijden reizigers te helpen die ondersteuning nodig hebben vanwege weer-gerelateerde problemen, annuleringen, vertragingen, gemiste vluchten of last-minute reizen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag.

Investeringen in nieuwe technologie, verbeterd relatiebeheer en veilig reizen

Nu de wereldwijde pandemie een aardverschuiving in de zakenreisindustrie veroorzaakt, heeft FCM er haar prioriteit van gemaakt om de pijnpunten van klanten en hun reisprogramma’s aan te pakken. Dat doet het bedrijf door te investeren in nieuwe technologie, snelle implementatie, verbeterd relatiebeheer en duurzaam en veilig reizen.

De gedurfde nieuwe look van FCM is ontworpen om de onderscheidende flexibele en onconventionele aanpak van de merken te laten zien om zijn klanten wereldwijd en lokaal flexibele en onconventionele diensten op het gebied van reisbeheer te bieden. De end-to-end rebranding is gelanceerd in 97 landen op alle websites, klantcommunicatie en sociale mediaplatforms.

Lees ook: FCM wordt wereldwijde reisagent voor Shell.

Baanbrekende gepatenteerde technologie

Een kernonderdeel van de aankondiging is dat FCM vooruitgang boekt met de ontwikkeling van een baanbrekende gepatenteerde technologie die zich rechtstreeks richt op de pijnpunten van klanten met de huidige en traditionele zakelijke reistechnologie. Het interne platform is een omnichannel-aanbod dat wordt ontwikkeld na uitgebreid onderzoek wereldwijd onder klanten om de verschillende zorgen van hun boekers, reizigers en managers te begrijpen. Uit de bevindingen van dit onderzoek bleek dat klanten een allesomvattend platform nodig hebben dat consistent is in alle markten, maar ook volledig flexibel is met een positieve gebruikerservaring en een eenvoudige gebruikersinterface.

Zes belangrijke pijlers

CM’s Global Chief Technology Officer Adrian Lopez zegt dat de visie voor het platform is gebaseerd op het aanpakken van zes belangrijke pijlers:

  • een wereldwijd consistente boekingservaring;
  • altijd beschikbare support;
  • ondersteuning van de veiligheid en het welzijn van reizigers;
  • duurzaamheid;
  • AI-aangedreven rapportage en besparingen,
  • en flexibele integratiemogelijkheden.

Nieuwe online bookingstool

“De ontwikkeling van de kernervaring van FCM Platform is al vergevorderd, waaronder een nieuwe eigen online boekingsoplossing die is gepland voor belangrijke markten en integratie van AI-verbeterde chatbottool Sam als de digitale ‘avatar’, die live chat en realtime hulp biedt via alle kanalen van het platform,” aldus Lopez.

Met functies zoals AI-aangedreven rapportage, waardoor een zoekervaring mogelijk is die vergelijkbaar is met die van Google voor de bruikbaarheid van gegevens, hebben klanten in verschillende regio’s over de hele wereld veel om naar uit te kijken als ze beginnen met het testen van het FCM-platform voorafgaand aan de eerste fase van onboarding later dit jaar.

‘2021 wordt mijlpaaljaar’

“We zijn erg verheugd om het nieuwe merk van FCM te onthullen en ook om te onthullen dat 2021 een mijlpaaljaar zal worden met de lancering van ons baanbrekende gepatenteerde technologieplatform”, aldus Marcus Eklund, Global Managing Director FCM.

Alternatieve mindset

“Onze klanten vertellen ons dat FCM anders is dan elke andere TMC, dat we een flexibele aanpak hebben en de klant niet in oplossingen duwen. Ons DNA is heel anders en we zijn er altijd trots op geweest dat we een alternatieve mindset hebben. Maar dat kwam historisch gezien niet tot uiting in onze merkidentiteit. Het was tijd voor FCM om op te vallen in de markt als een echt alternatief voor het traditionele dienstenaanbod van grote wereldwijde TMC’s, of het digitale zakelijke reisaanbod van de tech disruptors.”

Mis nooit meer een bericht. Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hieronder in voor de gratis nieuwsbrief! Reageren op dit artikel kan hieronder.

5/5 - (2 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.