Shadow

FCM wordt wereldwijde reisagent voor Shell

Energiebedrijf Shell heeft FCM, een van ’s werelds grootste reismanagementbedrijven, geselecteerd als wereldwijde reisagent. FCM gaat wereldwijd alle reisbehoeften in alle bedrijfsonderdelen van Shell beheren. Met een meerjarig contract dat in 2022 ingaat, zullen Shell-reizigers profiteren van de introductie van FCM’s baanbrekende platform en een volledig scala aan reisdiensten omvatten.

Marcus Eklund: "Dankzij ons wereldwijd bereik, onze in-house technologie en bijbehorende flexibiliteit zijn we bij FCM niet bang om gewoontes te doorbreken" © FCM
Marcus Eklund: “Dankzij ons wereldwijd bereik, onze in-house technologie en bijbehorende flexibiliteit zijn we bij FCM niet bang om gewoontes te doorbreken” © FCM

Volgens FCM Global Managing Director Marcus Eklund was het bedrijf succesvol dankzij de klantgerichte aanpak die focus geeft aan hun behoeften en systeemvoorkeur zonder concessies te doen aan de kwaliteit. “Nu we onze reis met Shell beginnen, zijn we erg enthousiast om samen te werken met hun wereldwijde reisteam om een uitgebreid programma te ontwikkelen en te implementeren dat hun doelen bereikt en tegelijkertijd zakenreizen eenvoudiger, veiliger en productiever maakt voor hun werknemers”, aldus Eklund.

Op maat gemaakte oplossing

“Dankzij ons wereldwijd bereik, onze in-house technologie en bijbehorende flexibiliteit zijn we bij FCM niet bang om gewoontes te doorbreken en worden we ook niet beperkt door zaken waarmee veel van onze concurrenten worden geconfronteerd. Dit betekent dat we klanten zoals Shell een echt op maat gemaakte oplossing kunnen bieden die tegemoetkomt aan een verscheidenheid aan complexe behoeften binnen een consistente wereldwijde ervaring.”

Flexibele samenwerking

In de loop van het grondige aanbestedingsproces verwelkomde Shell de flexibele samenwerking van FCM. Het is niet verwonderlijk dat de krachtige technologische mogelijkheden van FCM een onderscheidende factor waren in de beslissing van Shell om het contract te gunnen. Met name de mogelijkheid van het FCM platform om één wereldwijd consistente gebruikerservaring te bieden naast een volledig flexibele open-platformoplossing was van cruciaal belang voor Shell om in de toekomst een eenvoudige integratie van hun favoriete functionaliteitsopties per markt mogelijk te maken.

Duurzamere reiskeuzes maken

In een reactie op de benoeming van FCM zei Julia Sullivan, Global Travel Operations Manager van Shell: “We kijken ernaar uit om met FCM samen te werken en hun digitale mogelijkheden en innovatieve aanpak te benutten. Ons gezamenlijke doel is om een positief verschil te maken in de reiservaringen van onze medewerkers, hun welzijn te ondersteunen en hen in staat te stellen duurzamere reiskeuzes te maken.”

Beide bedrijven delen hun inzet voor doelgericht reizen en zullen een best-in-class reisprogramma van producten en diensten ontwikkelen dat veilige, naadloze en duurzame reiservaringen biedt voor de zakenreizigers van Shell.

“Zakenreizen veranderen en in FCM hebben we een partner gevonden die de uitdagingen begrijpt en onze ambitie ondersteunt om een reisprogramma op te zetten dat zo progressief mogelijk is wanneer het wordt vergeleken met Milieu, Maatschappij en Governance (ESG) -kaders,” voegt Sullivan toe.

Groeiend aantal prestige accounts

Shell sluit zich aan bij een groeiend aantal prestige-accounts die vertrouwen op de deskundige reis- en inkoopdiensten van FCM. In de afgelopen 12 maanden heeft het bedrijf consequent marktaandeel gewonnen in zijn belangrijkste regio’s en een aantal multinationale merken naast grote overheidsaccounts toegevoegd aan een al diverse klantenlijst.

Een van ’s werelds grootste reisbedrijven

FCM is een van ’s werelds grootste reismanagementbedrijven met een 24/7 bereik in meer dan 100 landen. Als vertrouwde reispartner voor nationale en multinationale organisaties, waaronder veel bekende merken, Fortune- en FTSE 100-bedrijven, anticipeert en lost het flexibele technologieplatform van FCM de behoeften van klanten op, ondersteund door deskundige teams die diepgaande lokale kennis en zorgplicht bieden als onderdeel van de ultieme gepersonaliseerde zakenreiservaring.

Als vlaggenschip zakenreisdivisie van de ASX-genoteerde Flight Centre Travel Group, is FCM in staat om te onderhandelen en toegang te bieden tot het breedste netwerk van vliegtickets, hotels en grondtransport voor unieke en best-value oplossingen. Het bedrijf debuteerde onlangs zijn nieuwe omni-channel platform met een ‘eerste in zijn soort’ aangepaste end-to-end gebruikerservaring die vanaf 2022 beschikbaar zal zijn voor nieuwe klanten.

Lees ook: FCM onthult gedurfde nieuwe merkidentiteit en signaleert game-changing tech-aanbod

Mis nooit meer een bericht. Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hieronder in voor de gratis nieuwsbrief! Reageren op dit artikel kan hieronder.

Waardeer dit artikel post

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.