Duitsland lanceert wereldwijde toeristische imagocampagne op Vakantiebeurs

Geplaatst door Redactie op 12 januari 2015 om 15:39 in de categorie Bestemmingen, Beurzen en evenementen
©  Stiftung Rammelsberg

© Stiftung Rammelsberg

In november 2014 werd in Duitsland herdacht dat 25 jaar geleden de Berlijnse muur is gevallen. Een jaar later, in oktober 2015, volgt het 25-jarig jubileum van de Duitse hereniging. Historische jubilea die de aanleiding vormen voor de Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) in Amsterdam om op de Vakantiebeurs interessante en zeer gevarieerde vakantieregio’s uit het hele land te presenteren. Onze oosterburen presenteren de vakantieverleidingen van liefst twintig partners, tien nieuwe, vanuit het oosten tot het westen en van het noorden tot het zuiden van het land.

‘Thema Tradities & gebruiken’

De DZT presenteert elk jaar een speciaal thema ter promotie van het Duitse toerisme. Voor 2015 is gekozen voor ‘tradities & gebruiken’, met de focus op de levende tradities op culinair gebied, feesten, kunst en handwerk. Het thema is tevens de slogan voor de wereldwijde imagocampagne van Duitsland die op de Vakantiebeurs in Nederland wordt gelanceerd. De deelstaat Saksen geeft gestalte aan dit thema met een kunstenaar die onder de ogen van een live publiek prachtig houtsnijwerk zal vervaardigen. Naast informatie over de vakantiethema’s omvat de imposante Duitse stand in hal 9 een uitgebreid overzicht van de attracties in de steden en regio’s en wordt een overzicht geboden van de talloze mogelijkheden aan vrijetijdsactiviteiten die het land zo kenmerken.

Proeverij van Duitse wijnen

De liefhebbers kunnen op de stand opnieuw meedoen aan de zeer populaire wijnproeverijen van het Duitse Wijninstituut. De proeverij is onderdeel van de Culinaire Route, een speciale activiteit op de beursvloer om gericht kennis te maken met culinaire highlights uit zeven bestemmingen op de Vakantiebeurs. Naast Duitsland doen mee Spanje, Frankrijk, Ierland, Zuid-Afrika, Curaçao en de VS.
Opnieuw zijn veel Duitse aanbieders actief op de Themapleinen in de diverse hallen waar de meest populaire typen vakanties van de beursbezoekers worden gepresenteerd. Aan het programma wordt nog volop gewerkt, maar Duitse regio’s zullen via korte presentaties hun toeristische hoogtepunten onder de aandacht brengen. Skyglide Event Deutschland introduceert twee bijzondere vakanties: op het Plein ACTIEF (oudoor & sport) in hal 9 ‘Actief langs de romantische Rijn‘ met een bijzondere fietstocht van Rüdesheim naar Koblenz, en in hal 7 op het Plein ZIEN (steden & cultuur) ‘Cultuur langs de romantische Rijn‘ met UNESCO Werelderfgoed en de Kabelbaan Koblenz die over de Rijn naar de vesting Ehrenbreitstein voert.

Oranjeroute

Ook veel aandacht van de Duitse Centrale voor Toerisme voor de Duitse vakantieroutes. Op de meer dan 150 toeristische routes kan Duitsland op allerlei manieren worden beleefd. Via de voetbalroute en de aspergeroute, de vulkaanroute of de Oranjeroute, een 2900 km lange tocht langs belangrijke plaatsen uit het verleden van het Nederlandse koningshuis. Bij de tentoonstelling ‘Oranjeroute – een vorstelijke en veelzijdige tocht’ krijgen de bezoekers op het Plein ZIEN alvast een aardig voorproefje. Bovendien zijn op zaterdag en zondag speciale presentaties over de Oranjeroute op het Plein ACTIEF.

Duitsland lanceert wereldwijde toeristische imagocampagne op Vakantiebeurs
5 (100%) 1 vote

Sharing is caring!

Comments are closed.