Shadow

Succesvol congres vrijetijdssector Flevoland

congresflevoMaar liefst 150 bezoekers uit de sector toerisme & recreatie waren donderdag 17 november aanwezig bij het Vrijetijdscongres van Toerisme Flevoland. Naast het presenteren van de ambities van Toerisme Flevoland bestond het programma uit inspirerende kennis-sessies & presentaties en de mogelijkheid om te netwerken. Alles met het doel om de bezoekers te enthousiasmeren om (samen) verder te werken aan de kwaliteit van het Flevolands toeristisch product.

Ambities

Toerisme Flevoland heeft de rol Flevoland als toeristische bestemming te vermarkten in binnen- en buitenland. Dit gebeurt in samenwerking met de sector toerisme & recreatie. Op het Vrijetijdscongres heeft Toerisme Flevoland haar plannen en ambities gepresenteerd die ook zijn beschreven in een nieuw online corporate magazine.

Kennis-sessies

Daarnaast namen bezoekers deel aan interessante kennis-sessies. In de sessie ‘Social Media’ kregen deelnemers10 tips om direct mee aan de slag te gaan. De sessie ‘Influencer Marketing’ leverde tips op voor het succesvol inzetten van bloggers en vloggers als marketingtool. De sessie ‘Storytelling’ gaf 3 geheimen prijs om een aansprekend verhaal te maken om gasten te enthousiasmeren. En in de sessie ‘Ken uw gast’ kreeg men een beeld van de verschillende leefstijlgroepen die ieder een eigen benadering behoeven. Allemaal zeer waardevolle informatie waarmee ondernemers direct aan de slag kunnen.

De kunst van goed gastheerschap

Keynote spreker Bas Hoogland, voorheen commercieel directeur bij Landal GreenParks en ‘Mr. Klantvriendelijkheid’ 2014, gaf in zijn presentatie de bezoekers handvaten om de totale gastbeleving te optimaliseren: “Heb kennis van je klanten, zet net dat stapje extra, ga ervoor en weet waarom de klant jouw product moet kiezen”. Een paar van zijn tips waren: werk samen, be different, maak gebruik van de regio en het verhaal van de regio, zoek haakjes uit het verhaal en zoek verbinding met partners om zo tot een nieuw product of dienst te komen.

Nog meer samenwerken

Bas Hoogland vroeg gedeputeerde Michiel Rijsberman waar Flevoland op investeert en waarvoor de ondernemer bij de provincie terecht kan: “Provincie Flevoland wil zich, met haar nieuwe beleidsplan, veel meer gaan richten op het unieke en onderscheidende karakter van Flevoland: Nieuw Land op de zeebodem. Dit bijzondere karakter van Flevoland moet zowel nationaal al internationaal veel bekender worden. We willen dat dit verhaal nog meer uitgedragen en beleefbaar wordt in het gebied en zullen dan ook de komende jaren daarop flink investeren. Dit doen we onder andere door te investeren in diverse onderscheidende beelddragers en door in te blijven zetten op gebiedspromotie. Heel belangrijk daarbij is dat we de samenwerking als sector maar ook tussen overheden en bedrijfsleven nog meer op gaan zoeken. Als provincie willen we graag verbinden en initiatieven die het unieke en onderscheidende karakter benutten en uitdragen ondersteunen”. De ochtend werd afgesloten met een netwerklunch waar opgedane kennis en inspiratie werden uitgewisseld.

Waardeer dit artikel post

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *