Shadow

Europa-Park is populair Duits merk

Onlangs heeft het weekblad ‘Focus Money’ samen met ‘Deutschland Test’ onderzoek gedaan naar de populariteit van Duitse familiebedrijven. 100.000 Duitsers konden in een online onderzoek aangeven met welke familiebedrijven zij goede ervaringen hebben gehad. Attractiepark Europa-Park aan de rand van het Zwarte Woud, veroverde de dertiende plaats in deze ranglijst.

©Europapark

Op de eerste plaats bij onze oosterburen staat drogisterijketen dm, Miele behaalde de tweede plaats en Villeroy & Boch werd derde. Alfred Ritter veroverde met zijn chocoladerepenmerk Ritter Sport plek vier. Andere, ook in Nederland en België bekende merken die nog vóór Europa-Park eindigden zijn Steiff, Ravensburger en Hans Grohe. Vijf bedrijven uit de top 10, waaronder Europa-Park, zijn gevestigd in de deelstaat Baden-Württemberg.

Europa-Park-eigenaar Roland Mack is heel blij met de erkenning van zijn familiebedrijf. “Het is een waardering die afkomstig is van onze bezoekers en klanten. Onze gasten zijn uiteindelijk onze werkgevers, dat mogen we nooit vergeten. Deze score is ook een compliment aan al onze medewerkers. De studie van ‘Focus Money’ toont ook aan hoezeer familieondernemingen de Duitse economie vormgeven. Veel landen benijden ons om de sterke positie die familiebedrijven in onze economische structuur innemen.”

Europa-Park is in 1975 geopend door de familie Mack. In 1780 startte deze familie met de productie van wagens en postkoetsen. Momenteel is Mack Rides een van de vijf grootste leveranciers van achtbanen ter wereld. De nieuwste attracties worden gepresenteerd in het eigen Europa-Park. Inmiddels ontvangt men hier meer dan 5,6 miljoen bezoekers per jaar en beschikt men over het grootste hotel resort van Duitsland. Het park is al vier jaar op rij uitgeroepen tot beste park ter wereld. Europa-Park telt zo’n 3.800 medewerkers.

Boek je tickets voor Europa-Park

3/5 - (2 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *