De reisindustrie staat aan het begin van een nieuwe fase van de COVID-19-pandemie. Landen en staten openen weer hun grenzen, zakelijke reisprogramma’s staan in de spotlight en de druk op travelmanagers neemt toe. De nieuwe digitale gids Back to Travel, uitgegeven door zakenreisspecialist BCD Travel, is een strategische informatiebron voor travelmanagers om hun zakenreisprogramma te herzien.
“Travelmanagers evalueren hun reisprogramma’s en bereiden zich voor op de nieuwe realiteit van reizen. Stakeholders en reizigers stellen vragen en zoeken geruststelling”, zegt Teri Miller, Executive Vice President bij BCD Travel. “Back to Travel is gebaseerd op enkele maanden onderzoek en biedt oplossingen voor de terugkeer van zakenreizen. Het geeft antwoorden om bedrijven veilig en efficiënt terug te leiden naar het bedrijfsleven. Aangezien de situatie constant verandert, zullen we de gids regelmatig updaten met nieuwe aanbevelingen.”
Aandacht voor zorgplicht, communicatie, uitgavenbeheer en reisbeleid
Back to Travel behandelt vier belangrijke programmaonderdelen:
-Zorgplicht: Travelmanagers zien de zorgplicht momenteel als de hoogste prioriteit van hun reisprogramma. Alhoewel de wettelijke verplichting naar werknemers de belangrijkste factor is, moeten bedrijven verder vooruitdenken. Een strategie voor reizigerszorg die zorgplicht en risicobeheer met het welzijn van reizigers combineert, is effectiever voor bedrijven en hun reizigers en kan makkelijker worden aangepast aan onverwachte uitdagingen.
Informatie over reisbeleid delen
-Reizigerscommunicatie: Informatie verandert per uur en dat kan voor reizigers overweldigend zijn. In tijden als deze is het belangrijk voor bedrijven om informatie over het reisbeleid en veiligheidsmaatregelen voor, tijdens en na de reis te delen, zodat reizigers goed voorbereid zijn en zich veilig voelen.
Veranderingen doorvoeren om reisprogramma’s te optimaliseren
-Uitgavenbeheer: Travelmanagers hebben nu de gelegenheid om veranderingen door te voeren en hun reisprogramma’s te optimaliseren om kosten te beheren en een positieve reiservaring te bieden. Het is belangrijk om de samenwerking met leveranciers te herzien, data te benutten en vlucht-, hotel- en grondtransportprogramma’s aan te passen ter voorbereiding op het nieuwe reizen.
Duidelijk reisbeleid
-Reisbeleid: Het is nu ook het juiste moment voor wijzigingen in het reisbeleid om het welzijn van reizigers te bevorderen. Een duidelijk en toegankelijk reisbeleid helpt reizigers om de juiste beslissingen te nemen en met een goed gevoel weer op zakenreis te gaan.
Elk hoofdstuk belicht trends en biedt praktische tips, checklists en oplossingen om travelmanagers te helpen hun reisprogramma’s te optimaliseren voor succes.
De volledige digitale gids Back to Travel vindt u hier.