Nieuwe white paper BCD Travel: betrokken reizigers maken slimmere keuzes

Geplaatst door Redactie op 25 januari 2017 om 12:18 in de categorie Reisorganisaties

Een goede naleving van het reisbeleid staat of valt met de relatie tussen de travel manager en de zakenreiziger. BCD Travel onderzocht de invloed van traveler engagement en publiceert de resultaten in een nieuwe white paper.

“De laatste jaren ontwikkelde zich een nieuw type zakenreiziger. Een echte doe-het-zelver die steeds vaker als een consument denkt, en eigen keuzes wil maken”, zegt Charuta Fadnis, Senior Director, Research & Intelligence bij BCD Travel. “Maar die keuzes zijn niet altijd even rendabel voor de organisatie. Een goede relatie met de zakenreiziger maakt het makkelijker om het boek- en reisgedrag te beïnvloeden op een manier die voordelig is voor alle betrokkenen, en de veiligheid verbetert”, voegt zij daaraan toe.

Naast het toenemende ‘consumentengedrag’, zijn er ook externe elementen die de zakenreiziger beïnvloeden. Leveranciers zoals hotels, luchtvaartmaatschappijen, en boekingssites benaderen zakenreizigers bijvoorbeeld voortdurend rechtstreeks met acties en aanbiedingen. Dat heeft tot gevolg dat de verleiding om van het reisbeleid af te wijken continu om de hoek loert. Nu veiligheid bij travel managers de hoogste prioriteit heeft, is het belangrijker dan ooit om die verleiding te vermijden en reizigers te motiveren zich aan het reisbeleid te houden.

White paper

BCD Travel bundelt alle tips, inzichten, en best practices rond het betrekken van reizigers in een nieuwe white paper. ‘Get engaged: Empowering travelers to make smart buying choices’ toont stap voor stap hoe bedrijven traveler engagement kunnen realiseren door een sterk plan, de juiste personen en geschikte communicatie in te zetten. Daarnaast geeft het bedrijf advies over hoe travel managers de voorkeuren van hun reizigers kunnen respecteren, en tegelijkertijd ook het financiële aspect en de veiligheid in acht kunnen nemen.

De white paper is opgedeeld in drie stappen:

  • Het juiste plan: data van het reisgedrag vertalen naar een concreet actieplan.
  • De juiste tools: de reiziger benaderen met digitale tools die hij toch al gebruikt.
  • De juiste mensen: de hulp van experts inzetten bij de uitvoering.

Download de uitgebreide Engelse white paper op www.bcdtravel.nl/white-papers of bekijk de beknopte Nederlandse infographic.

Nieuwe white paper BCD Travel: betrokken reizigers maken slimmere keuzes
5 (100%) 1 vote

Sharing is caring!

Comments are closed.