Shadow

Koning Aap gaat voor verdieping in duurzaamheid

DuurzaamheidstrainingHet kantoor van reisorganisatie Koning Aap liep maandagmiddag massaal leeg. Ruim 20 medewerkers van verschillende afdelingen van Koning Aap en zusterorganisaties YourWay2GO en Shoestring gingen op weg naar De Roos in Amsterdam voor een training over duurzaamheid en communicatie hiervan. De cursus werd gegeven door de bevlogen duurzaamheids- en marketingexpert Xavier Font van de Leeds Metropolitan University. In de training spreekt Font op een toegankelijke en beeldende manier over duurzaam toerisme en de communicatie daarover naar de klant, zonder de nadruk te leggen op de term duurzaamheid. Hij laat enerzijds zien dat het gaat om het creëren van betere plekken en leefomstandigheden voor de lokale bevolking en anderzijds om een leukere reiservaring voor de reiziger. ‘Whats in it for me’, uiteraard vanuit het perspectief van de reiziger, was dan ook de rode draad van deze training.

 Zonder schuldgevoel op reis

“We weten allemaal hoe belangrijk duurzaamheid is, maar we willen er op reis ook niet te veel over nadenken. Wij nemen deze zorg graag uit handen van de reiziger en denken na over manieren waarop zowel de reiziger als de lokale bevolking voordeel uit de reis kan halen”, aldus Ellen Bulthuis, duurzaamheidscoördinator bij Koning Aap. Zo zorgt Koning Aap er allereerst voor dat de CO2 uitstoot van de internationale vlucht standaard wordt gecompenseerd. Verder wordt er gereisd in kleine groepen, vaak gebruik gemaakt van lokale vervoersmiddelen en wordt er op de reizen soms gelogeerd bij de lokale bevolking. “Zo komen onze reizigers thuis met de mooiste ervaringen en heeft de plaatselijke bevolking profijt van hun komst”, aldus Bulthuis.

Groene Veer

Koning Aap is al meerdere malen gewaardeerd met awards op het gebied van Duurzaamheid. In 2013 ontvingen ze de Rank a Brand Award en behaalden ze het Travelife certificaat. Een mooie bekroning was de Groene Veer die de reisorganisatie in januari van dit jaar ontving. Deze prijs werd uitgereikt aan Koning Aap, Shoestring en YourWay2GO voor het algehele duurzaamheidsbeleid. Bulthuis: “Deze training is dus een logisch vervolg op deze prijs, hiermee moeten we het beleid vertalen naar de pluspunten voor onze reiziger”.

Waardeer dit artikel post

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *