Eindhoven heeft de Nationale Citymarketing Trofee 2014 gewonnen. Volgens juryvoorzitter Erik Braun “een sterke tegenstander op hoogstaand niveau.” In de strijd om de trofee voor de beste citymarketing gemeente van Nederland nam Eindhoven het op tegen Amsterdam, Den Haag en Dordrecht in de categorie boven 100.000 inwoners.
Nationaal Congres Citymarketing
De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) werd dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing op dinsdag 10 juni 2014 in gastgemeente Den Haag.
De vakjury keek naar een aantal belangrijke aspecten, zoals de aanwezigheid van doelstellingen, kernwaarden, beleid en beleidsstukken op dit terrein, onderzoek naar effecten en resultaten van citymarketing, de wijze van organisatie en de ontwikkelingen ten opzichte van vorig jaar. Ook vakinhoudelijke elementen als mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing werden meegewogen.
Begin juni 2013 lanceerden Eindhoven365 en gemeente Eindhoven één merk voor citymarketing en de gemeentelijke huisstijl.
Nico van Dijk is reisjournalist sinds 2003. Hij is gespecialiseerd in wintersport en cruises.