Shadow

Doe mee voor de Südtirol MediaAward 2022

De opening van het winterseizoen is ook de start van de Südtirol MediaAward 2022. Het is een prijs die wordt uitgereikt aan de media die de meest buitengewone en/of creatieve content in Zuid-Tirol hebben gecreëerd vanaf nu tot en met september 2022. Deze wedstrijd is tot stand gekomen in samenwerking met IDM Südtirol, Check-in PR en de media zelf. Wil jij meedoen dit jaar? Zie hieronder de criteria!

Zuid-Tirol
Stuur je mooiste verhaal in over Südtirol©CheckinPR

Wat zijn de criteria die we graag terugzien in jouw content?

Duurzaamheid

Zuid-Tirol heeft de ambitie om een duurzamer en ethisch verantwoord toerisme te creëren. Daarom werken IDM Südtirol en haar professionals en partners samen aan ecotoeristische projecten. De natuur staat centraal in de regio en om dit in stand te houden wordt er volop geïnvesteerd. Zo zijn er ecocampings, agriboerderijen en biohotels. Daarnaast zijn er ook verschillende gekweekte lokale producten. Een bijzonder project is dat van de broers Lorenz & Leander genaamd ‘Herbs Rebels’. Zij kweken bergkruiden en bloemen in samenwerking met kleine lokale boerderijen en deze kruiden worden verwerkt tot originele theemengsels.

Creativiteit

Creativiteit is erg belangrijk voor Zuid-Tirol. Zo hecht de regio erg veel waarde aan lokale creatieve initiatieven. Het startpunt voor het ontstaan van deze creativiteit is natuurlijk de prachtige omgeving. Zo is dit bijvoorbeeld te zien in de architectuur. Een mooi voorbeeld van creatieve architectuur is het Floris green suites hotel. Maar bovenal komt de creativiteit misschien nog wel het duidelijkste naar boven in de Zuid-Tiroolse gastronomie. De landschappen bieden inspiratie voor creatieve biologische en natuurlijke gerechten die bestaan uit lokale producten.

Authenticiteit

Zuid-Tirool is een regio met veel authentieke tradities. Het verbouwen van wijn is hier een groot onderdeel van. Verschillende families hebben lange tradities en delen hun passie voor het maken van fantastische wijnen. Tot slot is de authenticiteit natuurlijk niet te missen in de Zuid-Tiroolse gastronomie, omdat die zo centraal staat in de cultuur van de regio. De combinatie van de Mediterrane en Oostenrijkse keuken resulteert in authentieke maar bovenal heerlijke gerechten gemaakt van lokale lekkernijen.

Drie categorieën voor jouw content:

  1. Online of print media, zoals print artikels of een blog, maar ook een podcast.
  2. Social Media content, want een foto kan soms meer zeggen dan zoveel woorden.
  3. Duurzaamheid, omdat het dit één van de pijlers van de regio is.

Check-in PR zal een eerste selectie maken van de ingestuurde content en verhalen. De uiteindelijke winnaars worden gekozen door een neutrale jury binnen IDM Südtirol. De boodschap is het belangrijkste element wat wij terug willen zien in deze wedstrijd en de lengte of bereik is een tweede.

Wil je meer informatie ontvangen? Laat het ons weten! Wij hebben zin in deze ludieke wedstrijd en hopen snel mooie content en verhalen te ontvangen. Mail naar malu@checkinpr.nl

Waardeer dit artikel post

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.