Claimingo gaat strijd aan voor compensatie drukte Schiphol

Geplaatst door Redactie op 4 mei 2017 om 16:24 in de categorie Algemeen nieuws

Claimingo, de nieuwkomer die zich inzet voor compensatie bij vluchtvertraging, gaat nu op verzoek van gedupeerden ook hulp bieden aan passagiers die door de capaciteitsproblemen op Schiphol hun vlucht misten en daardoor kosten hebben gemaakt.

Chaos op Schiphol

Deze meivakantie waren de wachtrijen voor veiligheidscontrole en douane op Schiphol zo lang, dat honderden passagiers hun vlucht misten. Dit is een nieuwe ontwikkeling op de grootste luchthaven van ons land. Door de forse groei van het aantal vluchten en passagiers loopt Schiphol tegen de grenzen van haar capaciteit aan. Ondanks dat reizigers al uren voor vertrek op Schiphol waren, KLM toestellen expres vertraagde en er een extra terminal opende, zagen dagelijks tientallen passagiers hun vlucht voor hun ogen vertrekken. Oorzaak: capaciteitsproblemen bij de security check en de douane. Niet de verantwoordelijkheid van de luchtvaartmaatschappijen maar van luchthaven Schiphol.

Claimingo zoekt gedupeerden

Claimingo is de afgelopen week benaderd door een aantal passagiers die hun vlucht misten door de chaos op Schiphol en juridische hulp zoeken.

Alexander Colenbrander van Claimingo: “Dit is natuurlijk wel wat anders dan een vluchtvertraging, maar we hebben de beste juristen op het gebied van luchtvaart in huis en wij vinden dat Schiphol haar zaken gewoon op orde dient te hebben. Je ziet hier, net als bij vertragingsclaims, dat mensen van het kastje naar de muur gestuurd worden. In Duitsland is recent, in een soortgelijke zaak, al succes geboekt. Alle reden dus voor Claimingo om deze claims op te pakken. We roepen alle gedupeerden op zich bij ons te melden en zullen Schiphol aansprakelijk stellen zodat deze de kosten vergoedt.”

Oplopende kosten

Die kosten kunnen flink oplopen doordat vervangende tickets vaak duurder zijn, maar ook omdat reizigers bijvoorbeeld kosten hebben gemaakt voor accommodatie, gemiste aansluitingen of zakelijke afspraken. Claimingo hanteert in dit geval het no-cure-no-pay principe: de klant betaalt pas het bemiddelingspercentage aan Claimingo als de eis wordt gehonoreerd.

Reizigers die kunnen aantonen dat zij door de drukte op Schiphol hun vlucht gemist hebben terwijl zij op tijd op Schiphol waren en hun ticket niet vergoed hebben gekregen van de luchtvaartmaatschappij kunnen hun claim bij Claimingo indienen via www.claimingo.nl/schiphol.

Over Claimingo

De Nederlandse start-up Claimingo is sinds december actief voor een groeiend aantal consumenten dat na meer dan 3 uur vertraging, annulering of overboeking van hun vlucht recht heeft op compensatie. Claimingo ontwikkelt zich met rasse schreden tot superspecialist van alle luchtvaart gerelateerde juridische zaken. Uniek bij Claimingo is dat de dienst, buiten de reguliere no-cure-no-pay optie, ook de mogelijkheid biedt om direct geld te ontvangen voor een claim, waarna Claimingo vervolgens de procedure start. De praktijk wijst uit dat deze procedures soms maanden in beslag kunnen nemen.

Claimingo gaat strijd aan voor compensatie drukte Schiphol
5 (100%) 6 votes

Sharing is caring!

Comments are closed.