BCD Travel lanceert hoteldivisie ‘Stay by BCD Travel’

Geplaatst door Redactie op 13 juni 2019 om 15:36 in de categorie Reisorganisaties

Inspelend op de veranderende dynamiek in de zakenreisbranche, introduceert zakenreisspecialist BCD Travel Stay by BCD Travel™, een nieuwe aanpak voor het beheer van hotelprogramma’s. Het bedrijf creëerde een speciale wereldwijde hoteldivisie, geleid door April Bridgeman, die onlangs benoemd werd tot Senior Vice President Hotel Solutions bij BCD Travel.

BCD Zakenreizen

De wereldwijde hoteldivisie helpt klanten hun innovatievermogen te versnellen en biedt daardoor vele voordelen. De divisie is samengesteld uit nieuwe en bestaande medewerkers van BCD Advito. Het team is gespecialiseerd in uitgavenbeheer, content-aggregatie, zoeken en boeken, virtuele betalingen, digitaal factuurbeheer, prijsgaranties, beschikbaarheid van hoteltarieven, analyses, bewustwordings- en adoptiecampagnes, merchandising en het gebruik van voortdurend bijgewerkte marktconforme tariefdoelstellingen.

Meerwaarde voor de klanten

April-Bridgeman

April-Bridgeman

Mike Janssen

Mike Janssen

Bridgeman blijft aan het roer van Advito. Dat biedt klanten een aanzienlijke meerwaarde: door de strategische aanpak enerzijds en een uitgebreid overzicht van uitgaven in alle reiscategorieën, zoals hotels, vliegtickets, trein, huurauto’s en wegvervoer anderzijds. Ze rapporteert nu aan Mike Janssen, Global Chief Operating Officer en Chief Commercial Officer.

“De hotelsector is de grootste uitdaging voor klanten,” zegt Janssen. “Hotels vertegenwoordigen de op een na grootste uitgavencategorie van alle reiskosten en bepalen in toenemende mate het slagen of falen van zakenreisprogramma’s, of het u gaat om kostenbesparingen of reizigerstevredenheid. Onze innovatieve, datagedreven hotelaanpak helpt travelmanagers en reisinkopers om deze uitdaging te overwinnen.”

Hotelaanpak

De hotelaanpak van BCD Travel gaat verder dan de traditionele tijdrovende seizoensgebonden hotelinkoop. Het richt zich op strategieën voor uitgavenbeheer zoals merchandising, marktconforme tariefdoelstellingen en prijsgaranties. Deze unieke aanpak maakt gebruik van digitale marketing en merchandising om reizigers bewust te maken van het hotelprogramma, de adoptie van programma’s te vergroten en aankoopbeslissingen te beïnvloeden. Kortom: meer toegevoegde waarde met minder inspanning.

“De beste hotelprogramma’s stellen niet veel voor als je de programma-adoptie niet stimuleert,” zegt Bridgeman. “Bedrijven die zich richten op het betrekken van reizigers en investeren in strategieën voor uitgavenbeheer die verder gaan dan enkel sourcing, bereiken aanzienlijk betere resultaten dan met een traditionele aanpak. Het is tijd om middelen in te zetten voor strategieën die hun meerwaarde hebben bewezen.”

Zo verminderde een van BCD’s klanten, een wereldwijd medisch technologiebedrijf, het aantal bestemmingen met onderhandelde hotelprogramma’s met 55%, en introduceerde in plaats daarvan streefprijzen als bestedingsrichtlijn voor reizigers. Alleen al die switch leverde al 4,9% extra besparingen op in markten zonder hotelprogramma. Een andere klant, een bekende voedselfabrikant, verhoogde in één jaar tijd de “hotel attachment” (de verhouding tussen het aantal hotelboekingen en het aantal trips met een overnachting) met 139%, door middel van een geavanceerde bewustwordings- en adoptiecampagne.

’Deze effectieve hotelaanpak wordt ondersteund door jarenlange verkoopsuccessen en een concurrerend groeiplan, waardoor BCD meer dan 40% van de inkomsten opnieuw kon investeren in technologie en infrastructuur. Die investering resulteerde ook in een forste groei van BCD’s digitale platforms, waaronder:
• DecisionSource®, een analyse- en business intelligence-platform voor travelmanagers
• TripSource®, een krachtig reisbeheer-, reizigersbetrokkenheid- en boekingsplatform
• SolutionSource®, een marktplaats met erkende technologische oplossingen van derden voor de uitbreiding van zakelijke reisprogramma
Stay by BCD Travel™ beïnvloedt hotelprogramma’s dankzij twee kernstrategieën:

Besparingen die verder reiken dan sourcing

Sourcing is altijd de primaire strategie geweest om hotelkosten te beheren. Maar de extra besparingen bij de inkoop worden gerealiseerd nemen af en staan niet in verhouding tot de kosten. Bovendien tonen data aan dat de meeste bedrijven hotels betrekken in regio’s waar ze geen onderhandelingsinvloed hebben, te veel hotels in het programma opnemen om de onderhandelingsresultaten te verhogen en jaar in, jaar uit dezelfde hotels in hun programma opnemen. Het resultaat: een niet-concurrerende onderhandelingspositie. BCD adviseert de meeste klanten om het aantal voorkeurshotels te verminderen en richt zich op andere strategieën voor uitgavenbeheer die meer waarde opleveren, meer reizigers aantrekken en met minder moeite meer besparingen opleveren. Die strategieën resulteren meestal in programma’s waar ook reizigers de voorkeur aan geven.

Programma-adoptie

BCD is de enige met geavanceerde digitale marketingstrategieën, expertise op het gebied van consumentengedrag en een bekroonde digitale gebruikerservaring in hotelprogramma’s. Stay by BCD Travel™ stimuleert programma-adoptie, vergroot het vertrouwen van reizigers, beïnvloedt inkoopbeslissingen en creëert trouwe voorstanders van het hotelprogramma. Het uitgebreide hotelaanbod van BCD met meer dan 1,4 miljoen unieke hotels is samengesteld uit diverse bronnen, waaronder traditionele wereldwijde distributiesystemen (GDS), hotelboekingsbureaus en aggregators. Naast de vele hotels, krijgen reizigers ook meerdere tarieven aangeboden, wat hun vertrouwen in het programma nog verder vergroot. BCD integreert de hotelinhoud ook in alle belangrijke online boekingstools, zodat reizigers te allen tijde toegang hebben tot dezelfde boekingsopties, ongeacht het boekingskanaal dat ze gebruiken. Dat resulteert in een betere ervaring en een hogere service-efficiëntie.

Sharing is caring!

Comments are closed.