Arke heet sinds vandaag TUI. De afgelopen maanden is binnen reisorganisatie TUI Nederland hard gewerkt om deze naamswijziging mogelijk te maken. Gisteravond vierden de medewerkers van TUI dit historische moment tijdens een groot feest in Utrecht en vandaag is het dan echt zover: de naamsverandering is een feit. TUI Nederland zal als rolmodel binnen de internationale TUI Group de introductie van de wereldwijde merkenstrategie leiden. Het is de bedoeling dat de andere, internationale, TUI merken volgen zodat er één krachtig global brand ontstaat. De consument ziet dan in alle landen overal hetzelfde merk terug; op vliegtuigen, websites, marketinguitingen, reiswinkels en op de vakantiebestemming.
‘We hebben fantastische groeimogelijkheden als we meer samenwerken’, vertelt Elie Bruyninckx, CEO TUI Benelux. ‘Daarom is besloten om na tachtig jaar afscheid te nemen van het merk Arke. Arke is een prachtige merk maar de omvang van onze internationale organisatie biedt zoveel kansen, dat hier onze grote kracht schuilt. We bieden een breed scala aan vakanties, waarmee we perfect inspelen op de wensen van onze klanten. En tegen een goede prijs, door een efficiënte samenwerking binnen onze internationale organisatie. We werken toe naar een wereldmerk.’ Arjan Kers, General Manager TUI Nederland: ‘TUI blijft zich richten op de Nederlandse klant. Onze klant blijft zich herkennen in de TUI producten, op de site, in de brochures, in de winkels, bij het contactcenter, in de vliegtuigen en op de bestemming. Onze naam verandert, maar als organisatie blijven wij staan voor dezelfde waarden.’

Madeleine van de Wouw is sinds 2001 reisjournalist. Zij is gespecialiseerd in cruises, wellness en lifestyle