Shadow

Verrassende inzendingen winnen Zuid Afrika Media Awards

zuid-afrika-media-awardsDe tweede editie van de Zuid-Afrika Media Awards voor de vier beste publicaties en producties over Zuid-Afrika zijn gisteren uitgereikt in De Nieuwe Liefde in Amsterdam. De drukbezochte uitreiking werd bijgewoond door de Zuid-Afrikaanse Minister van Toerisme, Minister van Schalkwyk, en Mr. Thulani Nzima, CEO van South African Tourism.

Uit ruim 50 aanmeldingen werden vier winnaars gekozen in de categorieën print, online, fotografie en de nieuwe categorie TV productie.

Naast de erkenning voor hun werk, door middel van een speciaal in Zuid-Afrika ontworpen award, winnen zij een reischeque naar Zuid-Afrika.

Winnaar categorie online

Corno van den Berg met zijn Kaapstad publicaties op het online platform van IFly Magazine. “Een prachtige online productie die op een laagdrempelige manier je doet verlangen naar het daar zijn”, aldus online jurylid Marthijn Tabak.

Winnaar categorie fotografie

Raymond Rutting met zijn fotoreportage voor National Geographic Traveler in het artikel Het geheim van Zuid-Afrika.“Bij reisfotografie is het de kunst om de sfeer van het moment en de locatie weer te geven en dat is absoluut niet makkelijk, maar Raymond Rutting is daar erg goed in geslaagd. Daarnaast zijn de foto’s vanuit technisch en compositie oogpunt van een zeer hoog niveau”, aldus fotografie jurylid Michel Boeijen.

Winnaar categorie print

Jurriaan Teulings won met het artikel Bright City in Winq magazine. “Het is een levendige stadsvertelling, een inhoudelijk sterk essay én een reisverhaal in één. Een verhaal met een ongelofelijke informatie dichtheid en je als lezer echt aan het denken zet. En dan ook nog zo soepel geschreven, dat maakt het echt een meesterlijk stuk”, aldus Jurylid print Anne Wesseling.

Winnaar categorie TV productie

Herco van Houdt won met de televisie productie Freek in Het Wild. “In de mini-documentairereeks ‘Freek in het Wild’ word je letterlijk meegenomen. Dichterbij kun je niet komen. Het genre natuurdocumentaire wordt door Freek in een nieuw en zeer aantrekkelijk jasje gestoken”, aldus TV productie jurylid Jan Müller. Jan is CEO van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid.
Bangu Masisi, landenmanager South African Tourism Nederland: “De samenwerking tussen SAT en Nederlandse media is door dit evenement weer naar een hoger niveau getild”, aldus minister van Schalkwyk van Toerisme. We hopen de 47% van de repeaters via de media te bereiken en te inspireren om Zuid-Afrika verder te ontdekken.”

Bangu Masisi, Country manager South African Tourism Nederland

“South African Tourism is enorm trots dat de SAT Media Awards een jaarlijks terugkerend evenement is geworden. De nieuwe TV productie categorie laat zien dat de relaties met de media steeds sterker worden.”

Waardeer dit artikel post

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *