Shadow

Utrecht wint Citymarketing Innovatie Award

Utrecht Toerisme wint innovatieprijsHet project ‘Utrecht Gastvrij’ was op donderdag 23 januari de grote winnaar van de Nederlandse Citymarketing Innovatie Awards 2014. Juryvoorzitter Ton Rombouts (burgemeester van ’s-Hertogenbosch) reikte de prestigieuze prijs uit aan initiatiefnemer Toerisme Utrecht. “Met dit vernieuwende project leveren Toerisme Utrecht en haar partners een flinke bijdrage aan een sociaal en economisch vitale stad.”  
De uitreiking vond plaats tijdens de jaarlijks Dag van de Citymarketing, die door ruim tweehonderd vakspecialisten werd bezocht. Passend in het congresthema ‘Veranderende steden, nieuwe rollen’ was Utrecht door samenwerking tussen de Jaarbeurs, de gemeente en Toerisme Utrecht dit jaar gaststad.

Naast projecten uit Bergen op Zoom (Bergsche Ideeën Lab) en Ede (World Food Centre) was het Utrechtse project eerder uit ruim twintig inzendingen genomineerd. Een vakjury, bestaande uit burgemeester Rombouts, vooraanstaande wetenschappers en de voorzitter van het Netwerk Citymarketing, koos ‘Utrecht Gastvrij’ als winnaar.

Coordinerende rol

In zijn toelichting roemde de jury de coördinerende rol van Toerisme Utrecht. “Utrecht is als snelst groeiende gemeente van ons land op veel fronten in ontwikkeling. Toerisme Utrecht heeft daarom pro-actief de samenwerking met andere partijen gezocht om het thema Gastvrijheid nadrukkelijker neer te zetten”, zo stond te lezen in het juryverslag. Voorzitter Rombouts voegde daaraan toe: “Op basis van onderzoek is een heldere strategie ontwikkeld die heeft geleid tot een constructief gastvrijheidsprogramma. Met breed draagvlak en mooie resultaten wordt een flinke bijdrage geleverd aan een sociaal en economisch vitalere stad.”

Samenwerken loont

In een korte reactie bedankte Michiel van der Schaaf namens Toerisme Utrecht vooral de betrokken partners in de stad. “De prima resultaten die we de laatste jaren op allerlei vlak met elkaar boeken in Utrecht komen vooral door steeds betere samenwerking. Deze prijs is daarom vooral een groot compliment voor alle partijen die zich dagelijks inspannen om de gastvrijheid te verbeteren. Ook hier blijkt weer dat samenwerken loont!”, aldus Van der Schaaf die na drie jaar Toerisme Utrecht binnenkort verlaat. Samen met zijn opvolger Carlijn Leenders nam de succesvolle citymarketeer de zilveren Innovatie Award trots in ontvangst.

De Nederlandse Citymarketing Scriptieprijs werd gewonnen door Chantal Goudriaan en Lisa van Milt, studenten Leisure Management aan de Hogeschool Rotterdam.

Waardeer dit artikel post

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *