Target Travel Marketing aangesteld door Travel South USA

Geplaatst door Redactie op 31 juli 2014 om 15:27 in de categorie Bestemmingen

travel-south-usaTravel South USA, de organisatie waarin de 11 Amerikaanse staten Alabama, Arkansas, Georgia, Kentucky, Louisiana, Mississippi, North Carolina, South Carolina, Tennessee, Virginia en West Virginia zich hebben verenigd op het gebied van internationale toeristische promotie, heeft Target Travel Marketing (TTM) aangesteld als official partner. Travel South onderkent hiermee het belang van de Nederlandse markt en de interesse van de Nederlandse reiziger voor de minder bekende staten in de VS.

Muziek, historie en natuur belangrijkste trekpleisters voor Nederlandse toerist

De Travel South USA staten waren tijdens de Civil War onderdeel van de Confederation en hebben derhalve een belangrijke rol gespeeld in de Amerikaanse burgeroorlog. Muziekstromingen als Blues, Jazz en Country Music vonden hun oorsprong in het Zuiden van de VS en Nationale Parken als The Great Smokey Mountains, Natchez Trace en Blue Ridge Parkway laten zien dat de natuur in de VS veel meer is dan de Grand Canyon.

Travel South International showcase

Travel South USA werd al in 1965 opgericht en is hiermee de oudste en grootste toeristische organisatie van Amerika op het gebied van bestemmingspromotie. Toerisme vormt in deze regio een van de drie belangrijkste economische sectoren en genereert ruim 1,3 miljoen directe banen. Om deze regio ook buiten Amerika op de kaart te zetten en internationale touroperators de mogelijkheid te geven de belangrijkste aanbieders uit het Zuiden van de VS te ontmoeten, wordt jaarlijks de Travel South USA International Showcase georganiseerd. In aansluiting op deze inkoopbeurs vinden er 6 super fams plaats waarbij deelnemers zelf de highlights van deze regio kunnen ervaren. De rekrutering van deelnemers uit de Benelux voor deze show case die van 1-4 december in New Orleans plaatsvindt, is in handen van TTM.

Amerika specialist

“Met de toevoeging van Travel South USA aan onze portfolio, kunnen we rustig stellen dat TTM de Amerika specialist is onder de Nederlandse en Belgische PR bureaus”, aldus Hanny Fluit, General Manager van TTM. “Bijna de helft van alle Amerikaanse staten wordt inmiddels door ons vertegenwoordigd en daarnaast is ook de organisatie van de Brand USA paviljoens op de Vakantiebeurs in Utrecht en het Vakantiesalon in Brussel grotendeels in handen van TTM. Kortom, de promotie van de USA zit in ons DNA.”

Target Travel Marketing aangesteld door Travel South USA
Waardeer dit artikel

Sharing is caring!

Comments are closed.