Skyscanner introduceert wereldwijde merkvernieuwing en bereikt mijlpaal met 100 miljoen maandelijkse gebruikers

Geplaatst door Redactie op 24 september 2019 om 13:05 in de categorie Reisorganisaties

Een nieuwe mijlpaal voor Skyscanner, de wereldwijde zoekmachine voor vliegtickets, hotels en autohuur: de reisgigant heeft een aantal van 100 miljoen gebruikers per maand bereikt – een verdubbeling sinds 2015.

Nieuwe visual van skyscanner © Skyscanner

Nieuwe visual van skyscanner © Skyscanner

Skyscanner stuurde het afgelopen jaar meer dan 172 miljoen passagiers de lucht in, bijna net zoveel als de twee grootste luchtvaartmaatschappijen ter wereld*. De waarde van het aantal vliegtickets gekocht via Skyscanner wordt geschat op 55 miljard euro (januari 2017 – juli 2019**). Zoekdata van Google Trends laat zien dat Skyscanner andere bekende reisorganisaties overtreft, waaronder Kayak, Expedia en Google Flights***.

Deze belangrijke mijlpalen vallen samen met een globale merkvernieuwing, een nieuwe identiteit en gedurfde missie: een transformatie naar modern en duurzaam reizen.
Bryan Dove, CEO van Skyscanner: “Skyscanner blijft in versneld tempo groeien. We sturen nu meer passagiers in de lucht in dan elke luchtvaartmaatschappij in de wereld, op twee na. Maar reizen is meer dan alleen maar vliegen. Onze missie is om te blijven innoveren en vernieuwen, om de verwachtingen van reizigers te overtreffen die steeds meer een mobiele, stressvrije en duurzame reiservaring eisen”.

Nieuwe merkidentiteit Skyscanner

De nieuwe merkidentiteit omvat prachtige fotografie, opvallende illustraties, een nieuw logo en lettertype dat is ontworpen om reizen en het gevoel van reizen te symboliseren.

Het nieuwe logo van Skyscanner © Skyscanner

Het nieuwe logo van Skyscanner © Skyscanner

Skyscanner, opgericht in 2003, is een toonaangevend reisbureau dat reizigers op de eerste plaats wil zetten door het boeken van reizen zo eenvoudig mogelijk te maken. Skyscanner helpt meer dan 100 miljoen mensen in 52 landen en meer dan 30 talen om elke maand de beste reismogelijkheden te vinden voor vluchten, hotels en autohuur. De apps van Skyscanner zijn inmiddels 90 miljoen keer gedownload en ruim 60% van de gebruikers heeft interactie met het merk via een mobiel apparaat. Skyscanner is ook een van de toonaangevende bedrijven die betrokken is bij het Travalyst-initiatief van de hertog van Sussex, gericht op het verduurzamen van reizen. Kijk voor meer informatie op de site van Skyscanner.

Sharing is caring!

Comments are closed.