Shadow

Onduidelijke weergave prijzen vliegtickets grootste ergernis

vliegtickets

Nederlanders ergeren zich bij de online aanschaf van een vliegticket vooral aan onduidelijke weergave van prijzen, namelijk 31,5% van de respondenten. Veel anderen vinden prijzen in het algemeen te hoog.

Grootste ergernissen

Aan het onderzoek, dat in opdracht van Vliegtickets.nl is gehouden onder 435 Nederlanders is een top vijf met grootste ergernissen naar voren gekomen:

  1. Onduidelijke weergave van prijzen: 31,5%;
  2. Prijzen zijn te hoog; 17,9%;
  3. Teveel keuze: 7,6%;
  4. Internetverbinding is te langzaam: 6,2%;
  5. Ik weet niet goed wat ik wil: 2,8%.

Vergelijk prijzen van vliegtickets bij onder meer KLM, TUI, Tix, Skyscanner en Lufthansa.

Mannen vs. vrouwen

Wat ook opvalt is dat vooral mensen tot 35 jaar zich ergeren aan onduidelijke tariefstelling, namelijk 39,4%. Vanaf 35 jaar is dit 29%. Hele duidelijke verschillen tussen mannen en vrouwen zijn er niet. Mannen vinden iets vaker dat er teveel keuze is en weten iets vaker niet wat ze willen.

Anders

34% van het totaal aantal respondenten heeft aangegeven een ander punt als grootste ergernis te ervaren. In deze categorie zijn dan ook antwoorden te vinden als: ‘ik erger mij niet’, ‘kosten die gemaakt worden wanneer je wilt bellen met extra vragen’, ‘onduidelijkheid van kosten voor het bijboeken van extra bagage’ en ‘dat er niet direct duidelijk is dat de heen- en terugreis niet met dezelfde maatschappij wordt gevlogen’.

Follow-up

Volgens Sander van Veen, manager E-commerce bij de ticketvergelijker, zijn dergelijke onderzoeken een basisbehoefte om de eigen dienstverlening te kunnen verbeteren: “wij zijn constant bezig om het aanbod van alle verschillende vliegtuigmaatschappijen op een zo effectief mogelijke manier via internet aan te bieden aan onze doelgroep. Soms is dit makkelijk en soms helemaal niet. De input uit dit onderzoek volgen we op door mensen uit te nodigen voor deelname aan kwalitatief onderzoek, het verbeteren van de eigen website en om de discussie aan te gaan met verschillende luchtvaartmaatschappijen om hun aanbod te vereenvoudigen”.

close

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Sharing is caring!