Shadow

Nieuwe self-dropoff voor bagage op Schiphol

Schiphol self dropoff bagageSchiphol en Arkefly hebben woensdag 20 mei een nieuw self service drop off systeem in gebruik genomen waarmee reizigers snel hun bagage kunnen inchecken. Hans van de Velde, Managing Director Arkefly, had de eer om de eerste koffer in het nieuwe self service drop off point te plaatsen onder toeziend oog van Miriam Hoekstra, Directeur Airport Operations van Schiphol.

Arkefly is de eerste airline die gebruikmaakt van de vernieuwde self service drop off points op Schiphol die op termijn ook gebruikt zullen worden door andere airlines. Voorlopig heeft de Tui-dochter, pilot partner van Schiphol, als enige airline de beschikking over de acht nieuwe drop off points.

Op termijn zullen ook andere airlines gebruikmaken van de common use self service drop off points (CUSSDOP’s) om een zo efficiënt mogelijk check-in proces op Schiphol te realiseren. Door ‘common use’ van de apparaten kan de airport infrastructuur beter worden benut en wordt een kostenbesparing gerealiseerd.

Efficiënt en versneld incheckproces

De nieuwe CUSSDOP’s zijn onder andere compacter en sneller dan de eerdere self service drop off points. De apparaten zorgen voor een versneld incheckproces en een soepele start van de vakantiereis. Ze zijn te vinden op balierij 23 op Schiphol, dichtbij de overige balieposities van Arke op rij 22 en 23.

Arkefly biedt nog meer op het gebied van versneld inchecken: passagiers kunnen gedurende de zomer al op parkeerterrein P3 Lang Parkeren inchecken. Passagiers die op P3 hun auto parkeren, kunnen hun bagage afgeven bij een dependance op het parkeerterrein en vanaf daar zonder zware koffers in de bus stappen naar de terminal.

5/5 - (1 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *