Shadow

Nederlandse watericonen als trekker voor buitenlandse toerist

Fleovland WaterlandDe afgelopen dagen heeft een groep Duitse, Franse, Italiaanse en Spaanse journalisten een bezoek gebracht aan Flevoland. Onder hen waren journalisten van Le Monde en het Duitse persbureau DPA. De groep is in Flevoland op uitnodiging van NBTC Holland Marketing, verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in het buitenland.

Om buitenlandse toeristen te verleiden ook andere regio’s van Nederland te verkennen, werkt NBTC Holland Marketing met verschillende verhaallijnen die passen bij de interesses van buitenlandse toeristen. Eén van die verhaallijnen is Nederland Waterland, waar Flevoland onderdeel van is.

Eerder deze week vond in Zeeland de aftrap van deze verhaallijn plaats, met de lancering van een speciale website holland.com/water en een speciaal voor dit thema samengesteld promotiefilmpje. De verhaallijn Nederland Waterland verbindt 13 watericonen met elkaar, waaronder Kinderdijk, de Deltawerken, de Afsluitdijk en Flevoland met iconen Urk, Schokland en Batavialand.

Bijzondere plek voor Flevoland

Flevoland neemt binnen de verhaallijn Nederland Waterland een bijzondere plek in. Niet alleen is het de grootste polder ter wereld, waar men 6 meter onder NAP op de zeebodem leeft. Ook staan de voormalige eilanden Urk en Schokland wereldwijd symbool voor het leven met water. Kortom, Flevoland biedt de internationale toerist met interesse voor water een aantal mooie en interessante bezienswaardigheden.

Eerst vloog de groep per helikopter vanuit Zeeland naar Flevoland. Vanuit de lucht was prachtig te zien dat Flevoland omringd wordt door water. Na een overnachting in Almere is de groep later via de Oostvaardersdijk naar Lelystad gereden waar ze een bezoek hebbben gebracht aan Batavialand. Hierna ging de reis verder langs andere watericonen in Friesland en Noord-Holland.

5/5 - (1 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *