Shadow

Frans themapark Puy du Fou verlengt contract met de Efteling voor zes jaar

Puy du Fou, wereldwijd bekend om zijn indrukwekkende shows en meerdere malen met prijzen beloond voor zijn creativiteit, verlengt het contract met het bekende Nederlandse themapark de Efteling met zes jaar. De ”Raveleijn”-show van de Efteling werd in 2013 reeds vormgegeven in nauwe samenwerking met Puy du Fou. Puy du FouDe parkshow kent nu een winterstop, maar achter de schermen in Kaatsheuvel werkt een Frans-Nederlands team van 50 artiesten, stuntmensen, ruiters en Puy du Fou valkeniers aan de voorbereidingen voor de start van een nieuw seizoen in april 2020. Het strategische partnerschap tussen de parken bevestigt de artistieke uitmuntendheid van Puy du Fou en versterkt zijn groei op wereldschaal.

Een legendarische show: “Raveleijn”

De parkshow Raveleijn  vertelt het verhaal van 5 kinderen die door een betovering in buitengewoon moedige ruiters transformeren. Samen gaan zij de strijd aan met de wrede onderdrukker Graaf Olaf om de middeleeuwse stad Raveleijn te bevrijden. Op de spectaculaire set, een podium van 1500 m², ontvouwt zich een opeenvolging van stunts en special effects voor de ogen van 1200 toeschouwers.
Om de show hernieuwd aandacht te geven, vertrouwt de Efteling op de unieke expertise van Puy du Fou. Binnen het 6-jarige contract zal Puy du Fou de show naar een hoger niveau tillen. De parkshow Raveleijn wordt nu met een 8,8 gewaardeerd. Fons Jurgens, CEO van de Efteling: “We werken altijd met de besten in het veld. Voor de liveshow was onze beslissing om met Puy du Fou te werken voor de hand liggend. Hun artistieke uitmuntendheid zal ons helpen deze show nog beter op het wereldtoneel te promoten.”

Nicolas de Villiers, CEO van Puy du Fou, is trots op deze prestatie: “Puy du Fou is de uitvinder van een artistiek model dat een beroep doet op de verbeelding, in een viering van de ziel van de mensheid. De Efteling maakt deel uit van het Nederlandse erfgoed en we zullen er alles aan blijven doen om dit een spectaculair en emotioneel Nederlands verhaal te laten zijn.”

Het “Puy du Fou” effect

Na het daverende succes van de Spaanse avondshow “El Sueño de Toledo”, die gedurende een eerste seizoen voor het grote publiek speelde, gevolgd door de ondertekening van een eerste contract met China, streeft Puy du Fou nu ook naar internationale ontwikkeling in Nederland, in lijn met zijn gebruikelijke artistieke ambitie.
De creativiteit van het merk “Puy du Fou” heeft wereldwijde aantrekkingskracht en brengt iedere week weer nieuwe aanvragen naar de Vendée om themaparken en shows te creëren op basis van het succesvolle Franse model. In slechts een paar jaar tijd is het merk “Puy du Fou” synoniem geworden voor uitmuntendheid en creativiteit door een ongeëvenaarde technische en artistieke savoir-faire.

Puy du Fou Frankrijk, het laboratorium voor artistieke uitmuntendheid

Het jaar 2019 bestond uit een reeks successen voor het Franse Puy du Fou: een sterke internationale groei, recordaantallen bezoekers en creaties die prijzen over de hele wereld hebben gewonnen.

In 2020 belooft Puy du Fou tal van nieuwe attracties met recordinvesteringen van in totaal 62 miljoen euro. Drie originele creaties gaan open op 4 april:

  • Een grote avondshow, “Les Noces du Feu”
  • Een nieuw hotel, “Le Grand Siècle”
  • Een conferentiecentrum voor bedrijfsevenementen, “Le Théâtre Molière”

Over Puy du Fou

Puy du Fou werd opgericht in 1978 en is een volledig atypisch themapark. Het werd twee keer verkozen tot beste park ter wereld: in maart 2012 in Los Angeles (Thea Classic Award) en opnieuw in november 2014 in Orlando (Applause Award). In 2018 kreeg het de Award van het beste park in Frankrijk en Europa en stond het op een 3de plaats in de wereldranglijst volgens de Tripsadvisor Traveller’s Choice Awards voor attractieparken.
Puy du Fou is een groep die bestaat uit hoofdzakelijk een Association Loi 1901 (een vereniging zonder winstoogmerk) en een SAS (Société par Actions Simplifiées). De vereniging beheert meerdere filialen waaronder het Grote Park (63 dag- en avondspektakels, 4 historische dorpjes, 22 restaurants en 5 themahotels) en is werkgever van zo’n 2.500 personen. De twee organisaties verzekeren hun toekomst door Puy du Fou Academie (een lagere school ‘kunst & studies’) en Junior Academie (artistiek opleidingscentrum) te financieren. Beiden leiden jaarlijks ruim 700 jongeren op in de spektakelkunsten en -technieken. Met Puy du Fou International verspreidt het park zijn knowhow over de wereld en geeft het advies over de creatie van parken en spektakels volgens het model van Puy du Fou. Sinds zijn oprichting kent Puy du Fou een constante groei dankzij zijn artistieke lef en permanente investeringen. Na Spanje, werkt Puy du Fou momenteel aan de expansie in China.

 

Waardeer dit artikel post

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *