Claim bij Claimingo gemakkelijk vergoeding bij vertraging of annulering van je vlucht

Geplaatst door Redactie op 17 februari 2018 om 11:49 in de categorie Reisorganisaties

Wellicht heb je er ooit al eens mee te maken gehad, een vakantie die niet zo relaxed begon of eindigde door vluchtproblemen. Zo niet, laat dit dan een goede voorbereiding zijn, mocht het je ooit wel overkomen.

© Nico van DijkNiets is vervelender dan je vakantie beginnen of eindigen met stress omdat je vlucht vertraagd is, of ineens geannuleerd wordt. Daar zit je dan, op tijd op het vliegveld met al je spullen en dan moet je afwachten. Maar wist je dat je in deze gevallen waarschijnlijk in aanmerking komt voor compensatie?

In 2004 is er een Europese Verordening aangenomen waarin de rechten van vliegtuigpassagiers zijn vastgelegd. Het belangrijkste wat hierin staat is dat de passagier bij vertraging, annulering of overboeking van een vlucht recht heeft op een vergoeding.

Jouw rechten bij een vertraagde vlucht

Helaas zijn veel reizigers niet op de hoogte van deze rechten. Dus hoe krijg je nu je geld terug? Een vergoeding kun je claimen als jouw situatie voldoet aan één van de volgende voorwaarden:
• Je vlucht minimaal 3 uur vertraagd was;
• De vlucht geannuleerd was;
• De vlucht overboekt was;
• Je geweigerd was bij het instappen;
• Je door eerdere vertraging of annulering je aansluitende vlucht gemist hebt.

Belangrijk hierbij is dat je hebt gevlogen vanuit een Europees land, of naar een Europees land met een Europese maatschappij. Claimen kan tot wel twee jaar terug! Dus is je laatste vlucht goed verlopen, maar heb je in het verleden problemen gehad? Dan kun je wellicht nog steeds je rechtmatige vergoeding claimen.

Twijfel je of je in aanmerking komt, of weet je niet zo goed waar je moet beginnen? De consumentenorganisatie Claimingo helpt je graag om je vergoeding te verkrijgen. Ook voor vragen of meer informatie kun je hier terecht. Check hier direct of je recht hebt op compensatie.

Nadat je je claim hebt ingediend gaan de juristen van Claimingo direct voor je aan de slag. Ze checken de gegevens en nemen contact met je op als ze extra informatie nodig hebben. Als de claim goedgekeurd wordt kun je kiezen voor twee diensten: No cure, no pay en Claim&GO.

No Cure? No pay!

Bij No cure, no pay neemt Claimingo de lasten van het juridische proces volledig over. Jij hoeft dus niet te procederen tegen de luchtvaartmaatschappij, dit doen zij voor je. Dit kan helaas wel 6 tot 8 maanden duren, omdat de maatschappij niet in alle gevallen direct de vergoeding uitbetaalt. Daarbij loop je het risico dat de luchtvaartmaatschappij jouw claim niet honoreert (omdat er bijvoorbeeld sprake is van een ‘buitengewone omstandigheid’) en jij dus geen vergoeding ontvangt. Bij succes houdt Claimingo 24% in van het uitbetaalde bedrag. De rest is voor jou! Wanneer de claim niet succesvol is, hoef je uiteraard ook niks te betalen!

Binnen een week je geld terug

Naast de standaard No cure, no pay service biedt Claimingo als enige in Nederland Claim&GO aan. Met deze service ontvang je binnen één week de vergoeding op je rekening. Dit vastgestelde bedrag ligt lager dan bij No cure, no pay, maar zelfs wanneer de luchtvaartmaatschappij jouw claim uiteindelijk niet honoreert, mag jij de vergoeding houden. Claimingo neemt alle risico’s en lasten over, waardoor jij je nergens zorgen om hoeft te maken.

(Dit artikel is partnercontent en valt niet onder de redactionele verantwoordelijkheid).

Claim bij Claimingo gemakkelijk vergoeding bij vertraging of annulering van je vlucht
1.5 (30.67%) 15 votes

Sharing is caring!

Comments are closed.