Shadow

BCD Travel wijzigt structuur en vergroot slagkracht

BCD Travel heeft twee veranderingen in de bedrijfsstructuur doorgevoerd. Daarmee versterkt de specialist in zakenreismanagement haar missie om haar klanten wereldwijd, regionaal en lokaal te kunnen helpen met haar expertise en innovatiekracht.

BCD trip source and managing program
TripSource-messaging-program-©BCD

De eerste maatregel is dat BCD haar activiteiten in Europa en het Verenigd Koninkrijk & Ierland bundelt tot een Europese regio, onder leiding van Mike Walley als President, Europe. Walley vervangt EMEA President Stewart Harvey die later deze maand vertrekt bij BCD. Walley kan bogen op een sterk trackrecord. Hij was de afgelopen 14 jaar al President, Verenigd Koninkrijk & Ierland. Naast zijn nieuwe rol zal hij toezicht blijven houden op de wereldwijde media en entertainment divisie van BCD.

Veranderingen door COVID-19

De tweede wijziging is dat BCD haar Global Network teams gaat consolideren onder leiding van Greg O’Neil als President, Asia Pacific, Midden-Oosten, Afrika & Global Network. Ook hij heeft jarenlang ervaring binnen de BCD-organisatie opgebouwd, waarvan meest recentelijk als sponsor van het Global Network sinds 2017.

John Snyder © BCD Group
John Snyder © BCD Group

Walley en O’Neil zijn lid van het wereldwijde executive team. Zowel Walley als O’Neil zullen rechtsreeks blijven rapporteren aan John Snyder, President en CEO van BCD.

“COVID-19 heeft het karakter van zakenreizen veranderd. Maar onze drive om onze klanten in staat te stellen productief te zijn en samen te werken, is niet gewijzigd”, aldus Snyder. “Deze veranderingen moeten onze organisatie in lijn brengen met de zakelijke eisen op lange termijn en de ontwikkelingen in de vraag naar reizen op korte termijn.”

Walley voegt daar aan toe: “Onze klanten hebben nu meer dan ooit behoefte aan vertrouwde adviseurs die hen kunnen helpen met alle complexiteiten die samenhangen met de terugkeer naar het reizen.”

“Door over te schakelen naar één Global Network organisatie kunnen we de doelmatigheid van het netwerk management verbeteren. Ook kunnen we beter onze duurzame relaties onderhouden, en de communicatie, eenheid van werken en samenwerking binnen het hele netwerk verbeteren”, aldus O’Neil.

Oplossingen

Conform de doelstelling om langdurige waarde voor haar klanten te creëren heeft BCD tijdens de corona-pandemie de focus gelegd op het bouwen van vertrouwen bij travelmanagers en zakenreizigers door middel van vereenvoudigde toegang tot real-time informatie, een uitgebreider Traveler Care aanbod en nieuwe oplossingen en beoordelingen die zakenreismanagers in staat stellen hun bedrijf te beschermen. Voorbeelden van dit soort oplossingen zijn de Covid-19 Informatie Hub die beschikbaar is via TripSource® desktop en de mobiele app, en de digitale gids ‘Back to Travel‘. Andere voorbeelden zijn oplossingen voor verbeterede pre-trip autorisatie, zorgplicht, virtuele betalingen, virtuele evenementen (BCD Meetings & Events), en consultancydiensten (Advito), waarmee BCD haar klanten op weg helpt naar een nieuwe toekomst.

Waardeer dit artikel post

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.