Shadow

BCD Travel onderzoek: wat zijn de drie belangrijkste zorgen voor zakenreizigers?

Zakenreizigers zijn het meest bezorgd over quarantainemaatregelen na de reis, gevolgd door sociale afstand en hygiëne van hun omgeving tijdens de reis. Zo blijkt uit een recent onderzoek onder 1260 zakenreizigers wereldwijd, uitgevoerd door zakenreisorganisatie BCD Travel tussen 4 en 11 mei 2020, om het effect van COVID-19 op zakenreizigers te onderzoeken en hun behoeften beter te begrijpen wanneer reizen weer op gang komt.

Airport
©Belinda Fewings Unsplash

COVID-19 heeft een ernstige impact op zakenreizen: 76% van de respondenten gaf aan dat hun bedrijf alle zakenreizen heeft opgeschort, terwijl voor 23% alleen de essentiële reizen nog plaatsvonden. 7 op de 10 respondenten hadden zakenreizen gepland tijdens de periode waarin COVID-19 zich in hun regio begon te verspreiden. Van die reizen werd 67% geannuleerd of uitgesteld, 30% werd omgezet in virtuele vergaderingen en slechts 3% ging door.

Ook werd gevraagd naar hun favoriete communicatiemiddelen voor beleidswijzigingen of maatregelen van hun reisafdeling wanneer reizen weer op gang komt:

  • 92% koos voor email als hun favoriete communicatiemiddel,
  • 52% gaf de voorkeur aan hun bedrijfsintranet of -portal,
  • 43% gaf de voorkeur aan communicatie via hun mobiele reisapp, bijv. TripSource.

Veilig reizen in de toekomst

De zakenreizigers gaven ook hun mening over verschillende maatregelen van leveranciers om in de toekomst veilig te kunnen reizen:

  • Van de maatregelen door luchthavens en luchtvaartmaatschappijen, beoordeelden 9 op de 10 respondenten regelmatige en verbeterde desinfectie als zeer of uiterst belangrijk, gevolgd door nieuwe instapprocedures en lege stoelen in vliegtuigen om voldoende afstand te kunnen houden.
  • Van de maatregelen door hotels, stond verbeterde schoonmaak bovenaan de lijst, waarbij 8 op de 10 respondenten dit als zeer of uiterst belangrijk beoordeelden, gevolgd door online inchecken en digitale kamersleutels, en verplicht gebruik van mondkapjes door hotelgasten en personeel.
  • Op de vraag naar regelgevende maatregelen, werd het gebruik van contactloze betalingssystemen (67%) en infraroodcamera’s om de lichaamstemperatuur te meten (58%) als belangrijkst genoemd.

Mike Janssen“Deze nieuwe inzichten in de verwachtingen van zakenreizigers helpen ons op weg naar de nieuwe toekomst van zakenreizen,“ zegt Mike Janssen, Global Chief Operating Officer en Chief Commercial Officer bij BCD Travel. “Het is van cruciaal belang om de prioriteiten van reizigers op het gebied van gezondheids- en veiligheidsmaatregelen op te nemen in je inkoopstrategie. Voorlopig zullen diensten die reizen veiliger maken een belangrijkere beslissingsfactor zijn voor travelmanagers dan de prijs. Bovendien zorgt het verstrekken van de juiste informatie op het juiste moment ervoor dat medewerkers met een goed gevoel weer op zakenreis kunnen gaan.”

Meer gegevens van het onderzoek vindt u in deze infographic.

Waardeer dit artikel post

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.