Volvo Ocean Race winnaar Den Haag Marketing Promotieprijs 2015

Geplaatst door Redactie op 31 mei 2016 om 11:38 in de categorie Algemeen nieuws

Den Haag Marketing Promotieprijs 2015In het Zuiderstrandtheater is maandagmiddag de Den Haag Marketing Promotieprijs 2015 uitgereikt. Prijzen waarmee Den Haag Marketing jaarlijks marktpartijen wil bedanken voor hun inzet bij het vermarkten van de stad.

Den Haag Marketing is afhankelijk van vast en tijdelijk aanbod in de stad bij het vermarkten ervan, nationaal en internationaal. De Volvo Ocean Race werd beloond met de Eline. De Aanmoedigingsprijs ging naar De Pier. Nieuw dit jaar is de Gastvrijheidsprijs, deze ging naar Slijterij en Distilleerderij Museum Van Kleef.

Evenement van formaat – Volvo Ocean Race

Volvo Ocean Race Den Haag MarketingVan 18 juni tot en met 20 juni vond het Volvo Ocean Race Festival plaats in de haven van Scheveningen. De enige tussenstop was in de Scheveningse haven. Op de Race Village werden verschillende side-events georganiseerd om een Volvo Ocean Race ervaring te creëren voor iedere zeilliefhebber, jong en oud. Met ruim 125.000 bezoekers werd het verwachtte aantal bezoekers ruimschoots behaald. Het Volvo Ocean Race Festival heeft hiermee landelijk het imago van Den Haag weten te versterken en de totale economische impact van het Volvo Ocean Race festival was ruim 2,8 miljoen euro.

Meeste bezoekers in Den Haag

Karsten Klein, juryvoorzitter en wethouder Stedelijke Economie, Zorg en Havens: “Het evenement trok de meeste bezoekers van alles steden of havens die de Volvo Ocean Race aandeed en zorgde daarmee voor extra economische spin-off. Het evenement past bovendien perfect bij de positie stad aan zee”.

Terug van weggeweest – De Pier

De compleet vernieuwde Pier in Scheveningen is misschien wel de bekendste attractie aan de Nederlandse kust. De Pier is inmiddels een ware foodboulevard geworden met een eigentijds en hoogwaardig aanbod van streetfood, restaurants, bars, terrassen en winkels. Op zowel het beneden- als bovendek en het Zuidereiland zijn kiosken en terrassen gevestigd met vernieuwende food-, drink- en shoppingconcepten. De ondernemers bieden stuk voor stuk een onderscheidend concept aan. Een soort food truck festival, maar dan het gehele jaar rond! Tevens vinden op De Pier continu spannende festivals, culturele evenementen, markten, kidsactiviteiten en concerten plaats. Aankomende zomer zal De Pier worden uitgebreid met een reuzenrad van 40 meter hoog! Het reuzenrad is een vernieuwing die Scheveningen-Bad nog attractiever maakt voor toeristen uit binnen- en buitenland.

Een ware beleving – Van Kleef

De enige nog overgebleven jenever- en likeurdistilleerderij vinden bezoekers in het hartje van Den Haag: Van Kleef. Hier loop je niet alleen naar binnen voor ‘Bruidstranen’ of Haagse whisky, maar ook voor een bijzonder verhaal. De hartelijke eigenaresse kent het verhaal achter elke drank en deelt dit met passie en vermaak met de bezoekers. Je bent nog niet binnen of een eerste kennismaking met een jenever of likeur is een feit. Van Kleef is opgericht in 1842 en dat warme, ambachtelijke gevoel straalt het pand nog steeds uit, compleet met rijen drankorgels. En vergeet vooral ook niet een kijkje te nemen in de prachtige binnentuin.

Criteria Den Haag Marketing Promotieprijs

Uit de genomineerden werd per categorie één winnaar gekozen. Er kon op de genomineerden gestemd worden. Die stemmen tellen voor de helft mee bij het bepalen wie de prijs wint. De andere helft werd bepaald door de jury.

De Den Haag Marketing Promotieprijs gaat naar een partij die het afgelopen jaar of de afgelopen jaren een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de bestedingen in de stad door een toename van het aantal bezoekers en/of het verbeteren van het imago van Den Haag als stad voor meerdaags verblijf.
De Aanmoedigingsprijs gaat naar een initiatief met veel potentie voor de toekomst, ook op het gebied van economische bestedingen en/of het imago van Den Haag.

De Gastvrijheidsprijs is een nieuwe prijs en is bedoeld om Haagse ondernemers te stimuleren om op het gebied van gastvrijheid voorloper te zijn, zodat Den Haag de meest gastvrije toeristische bestemming van Nederland wordt.

De genomineerden

De genomineerden waren:
Den Haag Marketing Promotieprijs
Gemeentemuseum Den Haag
Volvo Ocean Race
WK Beachvolleybal

De Aanmoedigingsprijs:
De Pier
Samenwerking tussen Madurodam & Prodemos
The Hague Pro Freestyle

De Gastvrijheidprijs:
De Ambassade van Den Haag
Haagse Hotels
Van Kleef

Jury
De jury bestond dit jaar uit (juryvoorzitter) wethouder Karsten Klein (Stedelijke Economie, Zorg en Havens), Marco Esser (directeur Den Haag Marketing), Hans van Eenennaam (voorzitter College van Participanten Den Haag Marketing), Karoline Wiegerink (Lector Cityhospitality & Citymarketing aan de Hotelschool Den Haag) en Gerard Milo (algemeen directeur Omroep West).

Den Haag Marketing Promotieprijs
De Den Haag Marketing Promotieprijs wordt uitgereikt aan een persoon of organisatie die Den Haag op een bijzondere of onderscheidende wijze gepromoot heeft. Genomineerden worden geselecteerd op basis van hun bijdrage aan het genereren van economische spin-off of het verbeteren van het imago van de stad. De promotieprijs werd dit jaar voor de 24e maal uitgereikt.

Volvo Ocean Race winnaar Den Haag Marketing Promotieprijs 2015
5 (100%) 1 vote

Sharing is caring!

Comments are closed.