Shadow

Turks verkeersbureau nieuwe klant Baltus Communications

Het toeristisch PR-bureau Baltus Communications is door het Turks Nationaal verkeersbureau gekozen om vanaf maart 2017 de public relations op de Nederlandse markt te verzorgen. Naast aandacht voor strandvakanties zal het communicatiebureau zich ook richten op andere aspecten waaronder kunst en cultuur, grote evenementen, wintersport, gastronomie en actief Turkije zoals wandelen en mountainbiken. Ook Istanbul als stedentripbestemming zal een van de promotionele speerpunten zijn. 

Op de foto mevrouw Aygen Senem Arslan – interim counsellor van het verkeersbureau en rechts Marcel Baltus van Baltus Communications.

“In de wetenschap dat toerisme verbroedert, pakken wij de handschoen op om deze prachtige en veelzijdige vakantiebestemming positief onder de aandacht te brengen van de Nederlandse vakantieganger”, aldus Marcel Baltus van Baltus Communications.

Toerisme belangrijk voor Turkije

In 2016 ontving Turkije 906.333 Nederlandse toeristen. Daarmee staat het op de vierde plaats in de Europese ranking na Duitsland, Engeland en Bulgarije. Het totaal aantal buitenlandse toeristen bedroeg afgelopen jaar ruim 23 miljoen, die meer dan 15 miljard US dollar uitgaven. Toerisme is van wezenlijk belang voor Turkije. Zo’n 600.000 Turken zijn werkzaam in de reissector. Indirect groeit dat aantal uit naar ruim 2,2 miljoen, blijkt uit cijfers van de World Travel and Tourism Council. Ook voor veel reisorganisaties in Nederland is de bestemming een belangrijke inkomstenbron. “Een extra reden om onze schouders eronder te zetten”, stelt Baltus. Boek je Turkije-vakantie bij onder meer Corendon of De Jong Intra.

Baltus Communications was van 2005 – 2008 ook al werkzaam voor het Turks verkeersbureau.

5/5 - (1 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *