Nieuw PR- en Marketingbureau Tourism Consultancy

Geplaatst door Redactie op 16 september 2014 om 17:09 in de categorie Algemeen nieuws

jeroenenvivianDe reiswereld is een marketing en PR-bureau rijker. Jeroen van Wilgen en Vivian Parren (beiden ex-Aviareps Tourism) lanceren per direct Tourism Consultancy. Met hun credo ‘dare, inspire, connect’ willen ze het verschil maken: de concurrentie aandurven met de grote spelers, klanten inspireren met vernieuwende communicatie en contacten leggen met een lange termijn visie. Tourism Consultancy richt zich exclusief op de tourism- en leisure sector en vertegenwoordigt tourism boards, tour operators, hotels, airlines en cruise lines. De eerste klanten zijn Visit Guatemala, Wildlife Observations Worldwide (Azoren e.a.) en Eland Ecotours (Botswana).  

Steeds vaker besteden toeristische organisaties hun vertegenwoordiging uit aan bureaus buiten de sector. De reden die ze vaak geven: de ‘mainstream’ bureaus zijn creatiever, beter op de hoogte van trends en ontwikkelingen en ze zijn in staat om een ‘andere, frisse kijk’ te geven op de aanpak van een plan. “Wij willen die trend doorbreken met een team van zeer creatieve specialisten, die toeristische kennis met technische know-how combineren”, aldus Jeroen van Wilgen, managing partner bij Tourism Consultancy.

Flexibele aanpak

Naast creatieve- en technische kennis is flexibiliteit key. Vivian Parren, managing partner: “Door ‘out of boundaries’ te werken, spelen we in op de vraag van nu. Snel schakelen, ook ’s avonds en in de weekenden actief en bereikbaar zijn, dat is waar wij voor staan. Niet alleen buiten kantooruren voor webcare van de opdrachtgever zorgen maar ook andere werkzaamheden. Denk ook aan het tijdsverschil met bestemmingen en in sommige culturen werken ze op andere dagen als in Nederland. Bewegingsvrijheid, de mogelijkheid om snel te schakelen en knopen doorhakken is voor ons een pré.”

Service

Een blijvende eis: maatwerk service. Jeroen van Wilgen: “voor opdrachtgevers wordt het communiceren in de eigen taal met iemand met een grote productkennis steeds belangrijker. Maar of een opdrachtgever nu groot of klein in je investeert, hij verwacht dat jij als zijn vertegenwoordiger, ‘hem’ van binnen en van buiten kent. De tijd die je daarin moet investeren, moet uit jezelf komen, uit voorliefde en passie voor wat je doet.”

Creativiteit

Tourism Consultancy’s Jocelina Paixão Fortes is aangetrokken als social media specialist en culturele spin in het web. Als ‘creative spiderwoman’ streeft ze naar een niet-alledaagse aanpak van plannen en kan ze goed inhaken op uitdagingen en vragen van opdrachtgevers. Door de aanvullende talenkennis van Paixão Fortes (vloeiend in zes talen) en haar werkervaring in het buitenland, weet ze naast de uitgebreide kennis van Parren en Van Wilgen een culturele vertaalslag te leggen. Al met al is niets onmogelijk bij Tourism Consultancy.

Nieuw PR- en Marketingbureau Tourism Consultancy
5 (100%) 3 votes

Sharing is caring!

Comments are closed.