Technologiebedrijf Amadeus introduceert Amadeus Mobile Messenger, een mobiele toepassing voor reisagenten en bedrijven om eenvoudig contact te houden met hun reizigers in geval van calamiteiten. Reizigers kunnen op deze manier altijd gelokaliseerd worden zodat zij met hulp van hun travelspecialist de juiste acties kunnen ondernemen om hun reis voort te zetten.
De messenger, die geschikt is voor iPhone en Android-toestellen, kan bijvoorbeeld uitkomst bieden bij stakingen of slecht weer. De reisagent of travelmanager krijgt in een grafische interface snel een overzicht van medewerkers die zich in een bepaald gebied bevinden. Deze mensen kunnen met moderne messaging techniek en SMS gemakkelijk bereikt worden en indien gewenst kunnen zij verdere assistentie krijgen. Het voornaamste voordeel voor de organisatie zit hem in het feit dat niet met alle medewerkers in een gebied individueel contact opgenomen hoeft te worden.
Mis geen bericht. Meld je aan voor onze gratis nieuwsbrief of volg ons op Facebook en Instagram.
Aanmelden voor de nieuwsbrief kan ook door een mail te sturen naar redactie@reisprofs.nl met in de onderwerpsregel van je mail ‘Aanmelden nieuwsbrief’. We voegen je dan direct toe aan onze mailinglijst.
Tips en suggesties voor een artikel? Stuur een mail naar redactie@reisprofs.nl.
Reageren kan onder dit artikel.
Nico van Dijk is reisjournalist sinds 2003. Hij is gespecialiseerd in wintersport en cruises.