VisitBritain lanceert campagne rond James Bond

Geplaatst door Redactie op 8 oktober 2015 om 11:03 in de categorie Bestemmingen

Het kan weinigen ontgaan zijn dat er een nieuwe James-Bond-film aan zit te komen: Spectre. VisitBritain haakt daar op in en lanceert de campagne “Bond is GREAT Britain” om meer buitenlandse bezoekers naar Groot-Brittannië te trekken.

James Bond Great BritainVisitBritain, de toeristische promotieorganisatie, maakt opnieuw gebruik van het iconische profiel van 007 om aan de hele wereld te laten zien wat Groot-Brittannië zo GREAT maakt.

Deze crossmediale campagne gaat van start in ruim 60 landen om 007-fans te stimuleren Groot-Brittannië – de thuisbasis van Bond – als hun volgende vakantiebestemming te kiezen. Zo zijn er exclusieve filmbeelden te zien en drie nieuwe afbeeldingen : één van James Bond, een Aston Martin voor Blenheim Palace, en een scène uit SPECTRE met James Bond in Whitehall. Andere hoogtepunten zijn de vier nieuwe 360 graden-video’s van belangrijke filmlocaties uit SPECTRE – Blenheim Palace, Camden, Westminster Bridge, en City Hall – die wereldwijd gepromoot worden via het uitgebreide sociale media netwerk van VisitBritain. Deze video’s geven mensen de mogelijkheid om virtueel binnen te stappen in een paar markante Britse locaties die op het witte doek in SPECTRE te zien zijn.

Campagne rond Skyfall

Dit is de derde keer dat VisitBritain, in samenwerking met Sony Pictures Entertainment en Metro-Goldwyn-Mayer Studios, meedoet met de marketing van Bond om nog meer buitenlandse toeristen te motiveren en inspireren naar Groot-Brittannië te komen.

De campagne “Bond is GREAT Britain” van 2012, rond de verschijning van SKYFALL, resulteerde in internationale promotionele coverage waar 653 miljoen mensen wereldwijd door werden bereikt en een waarde van £ 3,5 miljoen voor Groot-Brittannië en zijn partners opleverde. Die campagne had een positief effect op het buitenlandse toerisme: 16% van de mensen die een vakantie naar Groot-Brittannië hadden geboekt konden zich de campagne “Bond is GREAT Britain” herinneren, terwijl 35% van degenen die zich de advertentie kon herinneren zei echt van plan te zijn Groot-Brittannië in de komende drie jaar te bezoeken. SKYFALL bevorderde ook het aantal bezoekers naar Glencoe in Schotland, dat als filmlocatie diende, met een stijging van het aantal bezoekers van 41,7% na 2012, zo blijkt uit cijfers van Scottish National Heritage.

James Bond in Sölden

Behalve in Groot Brittannië zijn er ook filmlocaties gebruikt in onder meer het Oostenrijkse Sölden dat uiteraard ook inhaakt op de filmpremière. SPECTRE, alweer het 24e James Bond-avontuur van Albert R. Broccoli’s EON Productions, Metro-Goldwyn-Mayer-Studios en Sony Pictures Entertainment, is vanaf 29 oktober te zien in de Nederlandse bioscopen.

VisitBritain lanceert campagne rond James Bond
5 (100%) 1 vote

Sharing is caring!

Comments are closed.