Update Advito: nieuwe trends in zakenreizen

Geplaatst door Redactie op 29 maart 2016 om 14:44 in de categorie Reisorganisaties

bcdupdateAdvito, expert op het gebied van zakenreizen, heeft een nieuwe kwartaalupdate van de Industry Forecast uitgebracht. Daaruit blijkt, in vergelijking met de vorige kwartaalupdate, dat de prijzen voor vliegtickets en hotelovernachtingen in 2016 onveranderd blijven of zelfs zullen dalen. Of de recente aanslagen in Brussel een impact hebben op de lokale tarieven in België, is nog niet duidelijk. Advito meldt daarnaast ook enkele nieuwe trends: de interesse van travelbuyers in virtuele samenwerking, alternatieve betaalmethodes, en on-demand services neemt aanzienlijk toe.

Vliegtickets: lage prijzen houden aan

Er komt voorlopig nog geen einde aan de aanhoudend lage olieprijzen. Ook vraag en aanbod in de luchtvaart stagneren. Op enkele uizonderingen in bijvoorbeeld Latijns-Amerika na, zullen de luchtvaarttarieven daardoor gelijk blijven of zelfs dalen.

Overnachtingen: Europa wordt goedkoper, Latijns-Amerika duurder

De prijsverwachting voor de hoteltarieven wordt bijgesteld voor twee regio’s. Zo is de voorspelde prijsstijging van de Europese hoteltarieven naar beneden bijgesteld van 2-4% naar 1-3%, terwijl de hoteltarieven in Latijns-Amerika naar boven worden bijgesteld van 2-4% naar 3-5%. De stijging in Latijns-Amerika is een reactie op de toenemende tarieven in Argentinië en Chili.

Technologische ontwikkelingen creëren nieuwe trends

“Bedrijven zijn  steeds meer bezig met kostenreductie, veiligheid, milieu, en de balans tussen werk en privé,” zegt Inge Stok, Director EMEA bij Advito. “Travel managers moeten de noodzaak van elke zakenreis dus goed afwegen. Virtuele samenwerking kan dan een goed alternatief zijn. De technologie is tegenwoordig veel beter en goedkoper dan voorheen.” Ook op gebied van betalingen zijn er veel technologische ontwikkelingen. Virtuele betaaloplossingen zoals Virtual Credit Cards en Virtual Payment Automation zullen de nieuwe standaard worden voor zakenreizen. Betalingen worden daarmee veiliger, eenvoudiger en makkelijker te analyseren.

“Ten slotte helpen on-demand travel services om op uitgaven te besparen,” voegt Stok toe. “Door de evolutie van smartphone apps beschikken reizigers over aanvullende diensten die vaak goedkoper zijn dan via traditionele aanbieders. Denk bijvoorbeeld aan de taxidiensten van Uber vergeleken met het bestellen van een taxi via het hotel waar je verblijft.”

De update van de forecast is hier beschikbaar.

Over Advito

Advito levert consultancy diensten op het gebied van zakenreizen die klanten vooruit helpen in deze complexe markt. Advito’s focus op consultancy biedt aantoonbare toegevoegde waarde, objectief advies en een maatwerkbenadering voor iedere klant en elke situatie. Dit in samenhang met marktexpertise en toegang tot data ten behoeve van kwantificeerbare besluitvorming. Advito is een onafhankelijke unit van BCD Travel, de op twee na grootste reisorganisatie ter wereld en onderdeel van BCD Group.

 Over BCD Travel

BCD Travel helpt organisaties om hun reisbudgetten op de meest effectieve manier in te zetten. Dit betekent concreet: zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen, onderweg productief kunnen zijn en de juiste keuzes maken. Travel managers en inkopers adviseren wij hoe zij meer kunnen halen uit hun zakenreisprogramma. Kortom, wij helpen onze klanten slimmer te reizen en meer te bereiken. Dit doen we in 110 landen met ruim 12.000 creatieve, toegewijde en ervaren mensen. Zo behouden we 97% van onze klanten, een topscore binnen deze branche, met een omzet van US$23,8 miljard in 2015. Bezoek bcdtravel.nl voor meer informatie.

Update Advito: nieuwe trends in zakenreizen
1.1 (22.67%) 30 votes

Sharing is caring!

Comments are closed.