Shadow

‘SnapTrip’ de nieuwe manier van vakantie boeken

SnapTrip ©SnapTrip/TravelXL
©SnapTrip/TravelXL

‘SnapTrip’ biedt de mogelijkheid om zelf je ideale (pakket)reis samen te stellen. Je kiest je bestemming, de vlucht op de tijd die jij wilt, hotel en/ of huurauto gecombineerd voor een zeer voordelige prijs. Door dit zelf met ‘SnapTrip’ samen te stellen, bespaar je direct.

SnapTrip’ is van toepassing op zonvakanties, verre vakanties en citytrips. Zoals de naam al aan geeft, als je niet gelijk je reis ‘snapt’, bestaat de kans dat deze hierna niet meer voor een gelijke prijs te boeken is. ‘SnapTrip’ richt zich hiermee op de Millennials als doelgroep. ‘SnapTrip’ (powered by Airtrade) is een initiatief van TravelXL, de 3e grootste reisbureauketen (65 Travelcenters en 39 mobiele TravelPlanners) van Nederland.

Klant kiest zelf eigen voorkeur en budget

Het grote voordeel van de TravelXL ‘SnapTrip’ is dat op basis van de eigen voorkeuren en budget een reis samengesteld en direct geboekt kan worden. Hierbij is er een keuze uit meer dan een miljoen vluchten waaronder alle gerenommeerde luchtvaartmaatschappijen zoals KLM en Emirates maar ook van lowcost airlines zoals Transavia en EasyJet, meer dan 800.000 hotels( van 3 – 6*sterren) en honderden autoverhuurders.

Generatie Y, Millennials is nieuwe doelgroep

“Steeds meer consumenten zien door het onoverzichtelijk aanbod ‘de bomen in het reisbos al lang niet meer ’. Hierdoor neemt de vraag naar objectieve adviezen en vergelijkingen bij de reisbureaus weer flink toe. Uit recente onderzoeken blijkt echter dat vooral de ‘millennials’, de generatie Y die tussen 1981 en 2000 werd geboren, individueel en flexibel en overwegend online een vakantie wil samenstellen. Met het initiatief van ‘SnapTrip’ wil TravelXL ook deze doelgroep overtuigen dat het moderne Travelcenter niet alleen offline maar ook online alle voordelen biedt. “

Pakketreis en SnapTrip naast elkaar

“Of ‘SnapTrip’ de pakketreis vervangt? Voor beide is een grote markt. De ‘SnapTrips’ zijn meer voor de individuele, wat eigenzinnige zelfboekers, terwijl de vertrouwde pakketreis de consument het gemak biedt van alles-inclusief waarbij alles van te voren bekend en geregeld is”, aldus Ronald Raadsheer woordvoerder van TravelXL.

Compensatie CO2-uitstoot

“In de openingsfase, tot eind september, compenseert ‘SnapTrip’ als openingsaanbod de CO2- uitstoot voor alle geboekte vluchten. Hierbij gebruikmakend van ‘Trees for All’. Dit om onze nieuwe klanten hierop attent en bewust te maken.”
Airtrade technologie

“Airtrade is bijzonder verheugd dat TravelXL de Airtrade dynamic packaging oplossing toepast voor haar nieuwe merk ‘SnapTrip’. Naast de technologie zullen wij ook de uitgifte van de reisdocumenten en de klantondersteuning gaan verzorgen”, aldus Jeroen Martron.

5/5 - (1 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *