Shadow

Online petitie tegen ‘handdoekje leggen’

Zoover gereserveerde stoelDriekwart van de Europese vakantiegangers ergert zich groen en geel aan gereserveerde stoelen bij het zwembad van hun vakantieaccommodatie. Daarom is beoordelingssite Zoover vandaag een actie gestart om dit verschijnsel met wortel en tak uit te roeien.

Het wordt langzamerhand vakantie-ergernis nummer één:geclaimde ligbedden en stoelen rondom het zwembad van vakantieaccommodaties terwijl de eigenaren van die handdoeken in geen velden of wegen te zien zijn. Meer dan 73 procent van de Europese vakantiegangers ergert zich hier mateloos aan, blijkt uit onderzoek van de vakantiebeoordelingssite.

Hartgrondige hekel aan handdoekje leggen

Maar liefst 86 procent van de Europese vakantiegangers heeft er een hartgrondige hekel aan. Vooral de Duitsers en de Nederlanders ergeren zich aan deze praktijken. Eigenlijk wil het grootste deel van de vakantiegangers niet meedoen met dit schandalige fenomeen. Velen reserveren hun stoel op deze manier, omdat anderen het ook doen. Meer dan 16 procent van de Nederlanders geeft dan ook aan ‘maar mee te doen’ omdat ze anders nooit aan het zwembad kunnen liggen. Slechts vier procent van de Nederlandse vakantiegangers vindt het normaal.

Schrijnend vakantieleed

Poolse vakantiegangers zijn het minst geërgerd en maken zich volgens eigen zeggen het vaakst schuldig aan handdoekje leggen. Van hen geeft 43 procent toe zijn stoel met een handdoek te reserveren omdat ze de beste plek willen of omdat anderen het ook doen.Niettemin vindt ook 57 procent van de Polen het niet kunnen.

Om dit schrijnende vakantieleed nu eens echt aan te pakken, is de beoordelingssite opeen petitie gestart.  Ook heeft de site een aantal tips voor hotels om deze wantoestanden aan te pakken:

-Sta reserveren voor 9.00 uur in de ochtend niet toe; liggen er wel handdoeken voor deze tijd op de stoelen dan kunnen ze worden weggehaald.
-Zorg ervoor dat er een speciale balie is met handdoeken van het hotel; alleen deze handdoeken mogen aan het zwembad worden gebruikt zodat vakantiegangers minder snel geneigd zijn vroeg te reserveren.
-Zorg voor een centraal (digitaal) reserveringssysteem; hiermee kan een zonnebed voor een bepaalde tijd worden gereserveerd.
-Scherp de regels aan; is een gast meer dan een uur niet bij het zwembad dan zouden badlakens kunnen worden verwijderd.

Waardeer dit artikel post

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *