Shadow

Nieuwe strategie Transavia: meer hospitality en zakelijke reizigers

Transavia wil zich met een nieuwe strategie meer richten op zakelijke reizigers. In 2017 wil de budgetvlieger weer winstgevend zijn en daarna wil Transavia doorgroeien naar tien miljoen passagiers en een omzet van 1 miljard euro per jaar.

nieuwe strategie van Transavia

Transavia presenteerde maandag 26 januari haar nieuwe strategie. Hospitality, service en digitale dienstverlening zijn de speerpunten in de nieuwe strategie. Tegelijkertijd worden de touroperators niet vergeten. “We voegen we nieuwe elementen toe aan het goede uit het verleden en beginnen zo aan een nieuw hoofdstuk”, aldus algemeen directeur Mattijs ten Brink. “Daarvoor hebben we goed geluisterd naar medewerkers en klanten. We hebben een aantal duidelijke keuzes gemaakt en onze strategie voor de komende jaren aangescherpt.” Met die strategie moet Transavia groeien naar tien miljoen leasure- en business-passagiers per jaar. Vergelijk ticketprijzen van Transavia.

Nieuwe strategie Transavia: meest betaalbare luchtvaartmaatschappij

Transavia directeur Mattijs ten Brink

Transavia wordt de nummer één betaalbare en toegankelijke luchtvaartmaatschappij. “Toonaangevend in hospitality, service en digitale dienstverlening”, aldus Ten Brink. “Zakelijke reizigers kiezen steeds vaker voor voordelige vluchten. We richten ons daarom niet langer alleen op vakantiegangers, maar ook op die zakelijke reiziger.” Die kan onder meer z’n Flying Blue-punten verdienen voor vluchten met moederbedrijf KLM-AirFrance.

“We zijn de enige low-cost-luchtvaartmaatschappij die zich blijft richten op touroperators. Samen met onze partners blijven we dan ook nieuwe producten ontwikkelen.” Om die lage prijs te kunnen blijven bieden, moet er wel een efficiencyslag gemaakt worden door te snijden in de uitgaven en processen verder te stroomlijnen.

Nieuwe strategie moet Transavia winstgevend maken

Het is de bedoeling dat Transavia in 2017 weer winstgevend is. Daarna wil het bedrijf doorgroeien naar tien miljoen passagiers en een omzet van 1 miljard euro per jaar. Ten Brink:  “Dat betekent dat we groeien naar veertig toestellen in onze vloot. Die hebben we nodig om onze nummer één positie als point-to-point-luchtvaartmaatschappij in Europa te behouden. Tel daar onze ambities voor Transavia in Frankrijk bij op en we kunnen deze cijfers verdubbelen.”

Nieuwe strategie en nieuwe huisstijl Transavia

Tegelijk met de nieuwe strategie werden ook de nieuwe merkidentiteit en nieuwe huisstijl. En digitaal is inmiddels zó vanzelfsprekend, dat Transavia.com wordt ’teruggedoopt’ tot Transavia. Aan de onderkant van de toestellen komen grote iconen met voor elk vliegtuig een andere boodschap. Uit oogpunt van kostenbesparing worden de vliegtuigen pas voorzien van de nieuwe huisstijl als ze aan de beurt zijn voor een overspuitbeurt. In februari wordt een nieuwe, internationale website gelanceerd.

Bekijk de presentatie van de nieuwe strategie van Transavia.

5/5 - (1 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *