Shadow

‘HoneyCloon’ effect voor Venetië

143358-Wenecja_Most_Rialto-0b0095-large-1412147324De recente bruiloft van George Clooney en Amal Akamuddin heeft een sterk ‘HoneyCloon’ effect voor de hotels in Venetië. Hotels.com zag de afgelopen dagen de zoekopdrachten naar hotelovernachtingen in Venetië enorm stijgen.  Onder Nederlandse reizigers nam het aantal zoekopdrachten naar hotelovernachtingen in de Italiaanse stad Venetië afgelopen dagen met maar liefst 125% toe ten opzichte van vorig jaar.

Dat George Clooney en Amal Akamuddi ook bij onze oosterburen enorm populair zijn, blijkt uit het feit dat het ‘HoneyCloon’ effect het sterkst was in Duitsland. Hier nam het aantal zoekopdrachten op Hotels.com met maar liefst 149% toe ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Niet alleen in Nederland en Duitsland steeg het aantal zoekopdrachten naar de stad van de liefde in Italië. De belangstelling voor hotels in Venetië groeide eveneens sterk onder reizigers uit het Verenigd Koninkrijk (106%), Ierland (89%), Noorwegen (80%), Frankrijk (71%) en Spanje (70%). Ook in Finland, Zweden en Rusland signaleert Hotels.com een stijging van het aantal zoekopdrachten naar hotels in Venetië.

Procentuele stijging per land van het aantal zoekopdrachten naar Venetië op Hotels.com tijdens het huwelijksweekend van George Clooney en Amal Akamuddin.

Duitsland                 149%
Nederland                125%
Verenigd Koninkrijk 106%
Ierland                       89%
Noorwegen                80%
Frankrijk                     71%
Spanje                       70%
Finland                       59%
Zweden                      43%
Rusland                      31%
Denemarken              22%
Italië                           10%

Waardeer dit artikel post

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *