Shadow

Duitsland daagt filmmakers uit

© DZT/Buero Gaff Adenis
© DZT/Buero Gaff Adenis

Wie weet Duitsland op de meest authentieke wijze in beeld te brengen? In een wereldwijde videowedstrijd zoekt de Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) creatieve filmmakers. De acht winnaars reizen komende zomer in kleine teams dwars door Duitsland, om een nieuwe film te maken die internationaal verspreid wordt via alle kanalen van de DZT. Filmmakers kunnen deelnemen aan de wedstrijd door voor 15 april een korte film (maximaal 90 seconden) in te sturen, bestaande uit live- of stockbeelden, grafieken of andere inhoud; creativiteit staat voorop. Belangrijk is dat de video zowel geïnspireerd moet zijn door Duitsland als gerelateerd aan toerisme in het algemeen. Het onderwerp kan een specifieke stad, regio of toeristische attractie zijn – of Duitsland als geheel. Deelnemen kan op www.germany.travel/videocontest.

De film zal vanaf komende herfst ingezet worden door de DZT, uiteraard met vermelding van de deelnemende filmmakers. Voor, tijdens en na de reis berichten de makers live over hun indrukken en produceren ze videofragmenten over verschillende thema’s. „Een kwart van de wereldbevolking kijkt op dit moment dagelijks online video’s op een PC, laptop, tablet of mobiele telefoon. Wij beantwoorden aan deze stijgende vraag met diverse soorten bewegend beeld, die ons een uitstekende mogelijkheid bieden om de verschillende facetten van onze reisaanbod te presenteren“, vertelt Petra Hedorfer, bestuursvoorzitter van de DZT.

Meer dan honderdduizend views

Video staat dit jaar dan ook centraal in de activiteiten van de DZT. In 2014 startte al een videobloggerproject rond het thema 25 jaar val van de Muur. Dit jaar zijn onder meer al video’s over het Europa-Park, het Saarland, de Donau en Berlijn toegevoegd. Ook deze kregen binnen enkele weken tienduizenden views.

5/5 - (2 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *