Shadow

Duitse tradities topthema in 2015

De Duitse gastronomie, ‘gelebte Tradition’ en ‘kunst en handwerk’ zijn de drie pijlers van de themacampagne ‘Tradities en gebruiken’ die in 2015 een van de centrale thema’s is in de Duitsland-promotie.

© DZT/Buero Gaff Adenis
Oktoberfest Muenchen © DZT/Buero Gaff Adenis

Dat heeft de Deutsche Zentrale fuer Tourismus (DZT) deze week bekendgemaakt. Met de campagne wil de DZT laten zien hoe de authentieke tradities verankerd zijn in de huidige maatschappij. Uit onderzoek van de DZT blijkt dat tradities en geschiedenis van de regio’s voor buitenlandse bezoekers hoog in het lijstje van redenen staan om Duitsland te bezoeken. Daarmee wil de DZT bewust de toeristische ontwikkeling van de landelijke regio’s bevorderen. Nu komt 22 procent van het inkomend toerisme naar de plattelandregio’s. De grote massa zoekt vooral de steden op.

Van Oktoberfest tot Keuls carnaval

Tijdens de campagne wordt de buitelandse toerist aangespoord om van de vele tradities te genieten, varierend van het Oktoberfest in Munchen en het Keulse Carnaval tot aan de Festspiele en andere culturele evenementen.

Centraal element in de promotie is een internationale bloggerscampagne. Speciaal geselecteerde bloggers kunnen met steun van de DZT en haar partners door Duitsland reizen op zoek naar de gewoonten en tradities van Duitsland.

Unesco Werelderfgoed en 25 jaar Duitse hereniging zijn dit jaar twee van de hoofdthema’s in de wereldwijde Duitslandpromotie van DZT.

1/5 - (123 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *