Shadow

Chambers Travel Management breidt uit na 40% groei op Nederlandse markt

Chambers Travel ManagementChambers Travel Management breidt haar activiteiten in Nederland uit, na een groei te hebben doorgemaakt van 40 procent op de Nederlands markt.
Chambers acquireerde in 2014 vier in Nederland gevestigde multinationals als klant, die jaarlijks 1,9 miljoen euro aan zakenreizen besteden. Hierdoor worden er nu 20 zakelijke klanten (multinationals) vanuit het kantoor in Amsterdam bediend.

Chambers is een in 1988 opgerichte bekroonde pan-Europese travel management onderneming met haar hoofdkantoor in Londen. De onderneming heeft een jaaromzet van ruim 202 miljoen euro en beschikt over filialen in de belangrijkste Europese zakencentra, met inbegrip van Amsterdam, Praag,  Parijs, Berlijn, Stockholm en Genève.

Sinds de CTM groep, een van de grootste travel management organisaties van Australië, Chambers in januari van dit jaar overnam, is Chambers de Europese pijler voor CTM geworden, en maakt ze zich op voor verdere groeikansen in Nederland via tenders ten behoeve van de in deze markt gevestigde belangrijke spelers.

Het Amsterdamse filiaal is drie jaar geleden opgericht, maar de recente groei leidt ertoe dat Chambers haar lokale activiteiten wil uitbreiden en extra personeel wil aantrekken.

Chambers Chatter in Amsterdam

Binnenkort organiseert Chambers Travel Management haar eerste ‘Chambers Chatter’ forum in Amsterdam voor bestaande en potentiële klanten, en wel op 23 april aanstaande van 18.00 tot 21.00 uur, in het American Hotel.

Chambers Chatter forums werden eerder al met succes gehouden in London en München. Deze reeks van seminars, waarin kennis vergaren en netwerken centraal staan, is bedoeld voor bestaande en potentiële travel management en MICE klanten om de discussie te bevorderen over de nieuwste
ontwikkelingen en trends binnen de branche. De seminars benadrukken de betrokkenheid van Chambers Travel bij het uitlichten van beste praktijk cases binnen de branche.

Tijdens de Amsterdam Chatter event zal Chambers’ klant Karla de Jong een presentatie geven met de titel ‘Think Global: Act Local’. Karla de Jong is office manager van de in Nederland gevestigde onderneming Mattel, en zij is verantwoordelijk voor het zakenreisprogramma van Mattel binnen
Europa. De presentatie zal worden gevolgd door een open discussie, waarbij onder meer de volgende onderwerpen aan bod zullen komen:

· Wat maakt Nederland zo aantrekkelijk voor internationale ondernemingen om er hun Europese hoofdkantoor te vestigen?

· Welke eisen stellen travel managers aan een travel management onderneming?

-Hulp bij het terugdringen van onze reiskosten

-Hulp bij het beter organiseren van onze zakenreizen (“smart spending”)

-Hun plaatselijke/Europese/mondiale aanwezigheid

· Wat geeft bij ondernemingen de doorslag bij de keuze tussen een grote travel management onderneming versus een kleine?

“Chambers is een mondiaal zgn. ‘boetiekagentschap’ dat groot genoeg is om de meest geavanceerde technologieën aan te bieden, dat alert genoeg is om snel te reageren en flexibel te blijven, en dat geheel gefocust is op het bieden van een uitmuntende customer experience,” aldus Chris Thelen, CEO, Chambers Travel Group. “Het afgelopen jaar hebben we een spectaculaire groei doorgemaakt in Nederland, dankzij onze maatwerk benadering van travel management voor multinationals die hier hun hoofdkantoor hebben en over internationale reisprogramma’s beschikken,” voegde hij eraan toe.

“Wij bedienen onze klanten vanuit ons filiaal in Amsterdam met ondersteuning van ons Eurocentre team in Londen, dat voor Nederland over een IATA-vergunning beschikt. Dat betekent dat ons personeel producten van Nederlandse leveranciers kan kopen en verkopen, in euro’s kan factureren en de lokale BTW-tarieven kan toepassen.”

“Het is een spannende tijd voor de Nederlandse divisie van Chambers. Wij breiden onze activiteiten in Amsterdam uit, trekken meer personeel aan en introduceren onze Chambers Chatter forums hier. Wij streven hier naar verdere groei van ons klantenbestand als de Europese pijler voor onze
moederonderneming, CTM Group.”

5/5 - (1 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *