Shadow

Campagne Van Gogh 2015 verloopt voorspoedig

M

Ter gelegenheid van de 125ste sterfdag van Vincent van Gogh (29 juli a.s.) hebben NBTC Holland Marketing, RBT KAN/Visit Veluwe en Van Gogh Brabant, sinds maart 2014 de handen ineengeslagen voor een internationale marketingcampagne in 2015 rondom deze beroemde Nederlandse schilder.

Buurlanden, Zuid-Europa en VS


Het Van Goghjaar is inmiddels halverwege en de eerste effectmeting geeft aan dat de beoogde doelstelling van 180.000 internationale bezoekers ruimschoots gehaald zal worden. Met name uit de buurlanden, Zuid-Europa en de Verenigde Staten komen veel bezoekers. Daarnaast wordt de beoogde mediawaarde ook ruimschoots gehaald. Met name media in Italië, Duitsland, Spanje en België hebben veelvuldig en uitgebreid verslaggeving gedaan over het Van Goghjaar.

“De Brabantse Van Gogh-locaties hebben het aanzienlijk drukker dankzij het Van Goghjaar. Dat is niet alleen goed voor de locaties zelf, ook winkeliers en horeca in de omgeving zien de aanloop toenemen.” Frank van den Eijnden, directeur Van Gogh Brabant.

“In Gelderland is er veel enthousiasme bij de gastvrijheidsindustrie voor het thema Van Gogh.” Jurriaan de Mol, directeur RBT KAN/Vist Veluwe.

Waardeer dit artikel post

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *