Brussels Airlines breidt netwerk fors uit

Geplaatst door Redactie op 30 januari 2014 om 15:03 in de categorie Reisorganisaties

Brussels AirlinesBrussels Airlines verstevigt haar marktpositie en start het zomerseizoen met tal van nieuwe bestemmingen, bijkomende vliegtuigen en investeert in service innovaties.


Tijdens een persconferentie in Brussel onthulde CEO Bernard Gustin vandaag de nieuwe commerciële strategie van Brussels Airlines. De luchtvaartmaatschappij werkte de voorbije maanden hard aan een verbetering van haar productiviteit en van de kostenstructuur, die met 10 procent daalde.  Tegelijkertijd werd flink geïnvesteerd in service en comfort voor de passagiers. De inspanningen leidden tot een gevoelige passagiersgroei, een hogere passagierstevredenheid en een rendabiliteitsverbetering. Daardoor kan de maatschappij nu investeren in de uitbreiding van haar netwerk: deze lente en zomer zullen er talrijke nieuwe routes op het programma van Brussels Airlines staan. In de loop van de volgende maanden wordt de bestaande Airbus vloot daarom uitgebreid met twee bijkomende Airbus A319 toestellen.

Negen nieuwe zomerbestemmingen

In totaal werden vandaag negen nieuwe zomerbestemmingen bekendgemaakt en twee nieuwe bestemmingen die Brussels Airlines het hele jaar door zal bedienen. Het gaat om de grootste netwerkuitbreiding in de geschiedenis van de maatschappij. Met Ajaccio, Athene, Bari, Bastia, Cagliari, Figari, Malta, Montpellier en Sevilla worden populaire zomerbestemmingen aan het netwerk toegevoegd. De nieuwe lijnvluchten naar Krakau en Warschau illustreren een sterke investering in de Poolse markt. Daarnaast worden de vluchtfrequenties naar talrijke bestaande bestemmingen (Firenze, Palermo, Marseille, Catania en Madrid) gevoelig verhoogd, wat resulteert in een totaal van 400.000 extra aangeboden zetels in 2014.

Nieuw loyalty-programma

Naast een netwerkuitbreiding heeft Brussels Airlines nog meer projecten op het programma staan. Later dit jaar wordt een vernieuwde website gelanceerd die passagiers nog meer mogelijkheden en selfservice opties zal bieden. De maatschappij zal ook nieuwe productformules introduceren, om beter te beantwoorden aan de specifieke behoeftes van de verschillende types passagiers. Er wordt ook gewerkt aan een nieuw loyalty-programma voor het Europese netwerk van Brussels Airlines. Het programma zal naast het huidige Miles & More bestaan. Tenslotte opent de maatschappij eind 2014 haar vernieuwde luchthavenlounges op Brussels Airport.

“De vele nieuwigheden die we vandaag bekendmaken illustreren onze ambities”, zei CEO Bernard Gustin tijdens de persconferentie.  “Brussels Airlines positioneert zich meer dan ooit als een luchtvaartmaatschappij met een aantrekkelijk vluchtaanbod voor zowel vakantiegangers en citytrippers als zakenreizigers. We zullen ons in de toekomst nog meer onderscheiden door onze focus op service en innovatie en competitieve prijzen. Dit is nog maar het begin van het nieuwe, dynamische Brussels Airlines dat in een snel wijzigende marktomgeving flexibel is en zich kan aanpassen.”

Brussels Airlines breidt netwerk fors uit
Waardeer dit artikel

Sharing is caring!

Comments are closed.