Shadow

BCD Travel werkt samen met Lufthansa Group aan pilotproject voor boekingen via New Distribution Capability

BCD Travel heeft een overeenkomst gesloten met de luchtvaartmaatschappijen van de Lufthansa Group (Austrian Airlines, Lufthansa, SWISS en Brussels Airlines) voor een test met het boeken van LH Group’s NDC content. De overeenkomst benadrukt BCD’s multi-source contentstrategie, die zorgt voor een naadloze reizigerservaring en voor efficiënte processen voor boekingen, expense management en veiligheid.

© Jens Görlich

Dankzij het pilotproject kan BCD bepalen of de belangrijkste elementen van het NDC-proces wel kosteneffectief zijn voor klanten. Door de sterke positie van beide partijen in Lufthansa Group’s thuisbasis Duitsland, was een samenwerking met de groep een logische stap om een volledig inzicht te krijgen in de meerwaarde van NDC voor klanten. De LH Group slaagde erin om de eerste obstakels en uitdagingen van NDC in de afgelopen drie jaar succesvol het hoofd te bieden. Ook dat speelde een rol in de beslissing van BCD om met de Lufthansa Group samen te werken aan hun eerste NDC-kanaal.

“We hebben de vooruitgang van de Lufthansa Group in het op de markt brengen van nieuwe technologische oplossingen op de voet gevolgd. Op basis daarvan hebben we besloten om NDC-boekingstechnologie met hen te testen”, zegt Rose Stratford, Executive Vice President, Global Supplier Relations & Strategic Sourcing bij BCD Travel. “We hebben altijd een positief standpunt ingenomen en ondersteunen NDC, mits onze klanten er baat bij hebben en het de reizigerservaring verbetert. De ontwikkeling van solide en schaalbare NDC modellen gaat traag, maar sommigen zijn inmiddels ver genoeg om getest te worden.”

Beste reizigerservaring

“BCD Travel en de Lufthansa Group delen de visie voor een betere reizigerservaring”, zegt Heike Birlenbach, Senior Vice President Sales Lufthansa Hub Airlines en Chief Commercial Officer (CCO) Hub Frankfurt. “Het feit dat BCD meedoet aan het NDC Partner Programma van de Lufthansa Group, is een belangrijke mijlpaal voor de zakenreissector in de realisatie van die visie. Vanwege de hoge eisen bij zakenreizen op het gebied van service, rapportage en zorgplicht, bieden travel management companies (TMC’s) hier uitgebreide oplossingen voor.”

BCD heeft de meerjarige overeenkomst met de Lufthansa Group gesloten vanuit de filosofie dat een succesvolle, sectorbrede implementatie van NDC om een multi-source strategie vraagt. Global distribution systems (GDS) zullen een belangrijke rol blijven spelen in BCD’s boekingsstrategie. Eerder dit jaar ging BCD strategische NDC-samenwerkingen aan met Amadeus, Sabre en Travelport.

Aantrekkelijke zoek- en boekervaring

“Zakenreizigers verwachten tegenwoordig een aantrekkelijke zoek- en boekervaring die rekening houdt met hun persoonlijke voorkeuren”, zegt Thane Jackson, Vice President, Global Distribution & Channel Strategy bij BCD Travel. “Hun werkgevers willen niet alleen de mogelijkheid om op verschillende sites te zoeken en te boeken. Zij willen ook toegang tot betrouwbare en actuele data voor logische reisschema’s, actiegerichte rapportage en zorgplicht. Het is ons doel om een naadloze klantervaring te bieden die de meerwaarde van een TMC voor een zakenreisprogramma vergroot.”

3/5 - (2 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *