Shadow

Advito biedt bedrijven real-time inzicht in data vliegreizen

AdvitoDe zakenreiswereld is volop in beweging met de komst van nieuwe leveranciers, fusies en snellere, robuustere data. Luchtvaartmaatschappijen veranderen voortdurend hun vluchtschema’s en tarieven en voeren steeds nieuwe heffingen en toeslagen in. Traditionele, vaste contracten voor één tot drie jaar met luchtvaartmaatschappijen zijn snel achterhaald. Proactief programmabeheer leidt onder de huidige omstandigheden tot betere resultaten.
In het kader van zijn huidige aanpak van programmabeheer heeft Advito de Air Performance Scorecard (APS) gelanceerd. Hiermee kunnen travelmanagers sneller en gemakkelijker met een nieuwe aanpak aan de slag, van data-analyse tot business intelligence. In het dynamische online dashboard kunnen APS-klanten activiteiten en patronen van vliegreizen bekijken om contractuele besparingen en prestaties voortdurend te controleren in vergelijking met hun afspraken met luchtvaartmaatschappijen. Bovendien zorgt de flexibele eigen software constant voor verbeteringen om de snelle ontwikkelingen op gebied van data bij te kunnen houden.

Inzicht in activiteiten van reisbureaus

APS biedt klanten belangrijke gegevens over de activiteiten van hun reisbureaus. Daarnaast hebben ze ook een duidelijk overzicht van de contractvoorwaarden, tarieven en doelstellingen van luchtvaartmaatschappijen en transparante gegevens over marktaandelen (Advito’s op maat ‘QSI’). Advito’s consultants interpreteren de gegevens en analyses om te achterhalen welke factoren de prestaties van het programma van een klant beïnvloeden.

Inzicht in besparingen

Het nieuwe dashboard geeft klanten antwoorden op vragen over besparingen, zoals:
Hoeveel geld besteed ik en waaraan?
Hoeveel bespaar ik en waarop?
Wat zijn de risico’s en kansen?
Wat kan ik doen om meer te besparen?

Ook prestatiegerichte vragen komen aan bod, zoals:
Leef ik de regels na?
Hoe presteer ik in het algemeen en per specifieke contracttermijn?
Boek ik bij mijn voorkeursleveranciers en leveren zij de verwachte meerwaarde?
Wat zijn de risico’s en kansen?
Wat kan ik veranderen aan mijn voorkeursprogramma?

Klanten die de nieuwe oplossing al hebben getest, bevestigen dat het tijd is om de manier waarop ze hun luchtvaartprogramma’s beheren te veranderen en zo beter te kunnen inspelen op de snelle veranderingen in de markt.

Leerzame content

“Dankzij de nieuwe Air Performance Scorecard (APS) van Advito hebben we toegang tot actiegerichte, gebruiksvriendelijke en leerzame content, zodat we beter kunnen communiceren met internationale luchtvaartmaatschappijen. Met het nieuwe dashboard kunnen we de complexe implementatie van onze contractvoorwaarden voor 86 wereldwijde verkooppunten efficiënter beheren,” aldus APS-klant van Advito Pat A. McGowan, Global Travel Manager van Pfizer.

Advito levert vooruitstrevende consultancydiensten voor de reisindustrie en helpt reisinkopers het uitgavenbeheer van hun travel & meetings te moderniseren. Het bedrijf is onderdeel van de BCD Group.

5/5 - (1 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *