Shadow

Nederlandse natuur in schijnwerpers in Duitsland

NBTC en EMS tekenen samenwerking Duitse markt NBTC Holland Marketing en EMS FILMS gaan een samenwerking aan om de film De Nieuwe Wildernis én de Nederlandse natuur in Duitsland te promoten. De film biedt een nieuwe en onverwachte kijk op de Nederlandse natuur. Doel van de samenwerking is om door middel van de film Duitsers te verleiden een (extra) bezoek aan Nederland te brengen. De campagne start in het voorjaar van 2015. Naast EMS FILMS en NBTC doet ook Toerisme Flevoland mee, de provincie waar de film zich afspeelt. In Duitsland werken onder andere Deutsche Bahn en Unister mee aan de campagne.

“De film De Nieuwe Wildernis biedt de mogelijkheid om de natuur in Nederland op een andere en verrassende manier te promoten en past wat dat betreft perfect binnen de activiteiten van NBTC in Duitsland”, aldus Angelique Vermeulen, marketing consultant ‘Natuurlijk Nederland’ van NBTC. “Met deze campagne zetten we een nieuw, verrassend stukje Nederland in de etalage, uiteraard in combinatie met de bekende aspecten van ons landelijke Nederland, zoals fietsen, het waterrijke landschap en de diversiteit van de natuur. Oftewel: ‘Holland, zoals je het nooit eerder zag, beleef het zelf’.”

De grootste groep bezoekers aan Nederland komt uit Duitsland: vorig jaar bezochten bijna 3,5 miljoen Duitsers ons land, dit jaar verwacht NBTC er ruim 3,8 miljoen. De meeste Duitsers komen – nog steeds- naar ons land voor een strandvakantie. Uit het Holland Imago Onderzoek blijkt echter dat ze de Nederlandse natuur en het landschap ook zeer waarderen. In 2013 bezochten bijna 1,3 miljoen Duitsers een natuurgebied tijdens hun vakantie in Nederland.

Waardeer dit artikel post

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *