Het aantal camperaanbieders wereldwijd groeit nog steeds in 2017. Het gaat veelal om kleine aanbieders die zowel tweedehands als nieuwe campers opkopen en aanbieden aan camperverhuurspecialisten. Dit om in te spelen op de groeiende populariteit van camperreizen over de hele wereld.
Zowel de gepensioneerden als de doelgroep 25-35 jaar zien steeds meer in de luxe die de vrijheid van een camper biedt. Maar waar de oudere doelgroep kiest voor een luxere uitvoering van de camper, gaat de jongere doelgroep liever voor een budgetkeuze.
Lees hier campertips voor Amerika
Camperboeren proberen hun campers gemakkelijk te verhuren aan alle verschillende doelgroepen via bekende camperspecialisten. Online camperverhuurder WorldWide Campers zegt ook steeds vaker te worden benaderd door ondernemers van over de hele wereld. ‘Sommige aanbieders hebben enkel drie of vier campers in hun opslag en willen met een grote verhuurpartij in zee’, vertelt Ilona Norbart, productmanager van WorldWide Campers. Door alle aanwas is WorldWide Campers erg kritisch geworden in hun samenwerkingen. Zo bezoeken zij de camperaanbieders elk jaar, stellen ze eisen aan het aanbod en vindt er een uitgebreide audit plaats bij de aanmelding.
Beurzen Door de toename in de vraag naar campervakanties, staat WorldWide Campers dit najaar op verschillende beurzen om hun camperaanbieders te promoten, zoals op de 50PlusBeurs van 19 t/m 23 september, de Meridian Travel Fair op 23 september en het Verre Reizen Event op 28 en 29 oktober. Geïnteresseerde camperfans kunnen hier informatie inwinnen over een camper die aansluit bij hun wensen en budget.