Shadow

Plopsa-parken geven een kijkje in de keuken tijdens Euro Attractions Show 2014

PlopsalandEen van de belangrijkste netwerk-evenementen van de Euro Attractions Show (EAS) 2014 in Amsterdam is het “Leadership Breakfast”. Tijdens dit evenement dat op woensdag 24 september plaatsvindt, zal Steve Van den Kerkhof, baas van de Studio 100-attractieparken, vakgenoten een kijkje geven in de keuken van zijn Plopsa-parken.
Steve Van den Kerkhof is intussen al meer dan 14 jaar verantwoordelijk voor de Plopsa Groep, de divisie van Studio 100 waarin de attractieparken zijn ondergebracht. Voordat hij bij Plopsa aan de slag ging, werkte Steve op een accountantskantoor.
Van den Kerkhof richtte de attractieparkdivisie op toen Studio 100 in 1999 het eerste park kocht. Momenteel heeft de Plopsa Groep vijf parken in België, Nederland en Duitsland die jaarlijks bijna 3 miljoen bezoekers verwelkomen.
Het moederbedrijf Studio 100 is in 1996 gestart met één tv-productie en vijf medewerkers. Heden ten dage is Studio 100 een van de grootste onafhankelijke familie-entertainmentbedrijven ter wereld, met meer dan 1.000 medewerkers (FTE) in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en Australië. De activiteiten van de attractieparken-divisie zijn voor Studio 100 met name belangrijk vanwege de sales en de EBITDA. Studio 100 parken kennen in vergelijking met andere parken lagere investeringskosten.

Plopsaland De Panne

In 1999 besloot Studio 100 een attractiepark te kopen om kinderen ook fysiek in contact te brengen met de characters. Men kocht het voormalige Meli-park in De Panne en gaf het een nieuwe naam: Plopsaland De Panne, genoemd naar de twee meest populaire shows op dat moment: ‘Kabouter Plop’ en ‘Samson and Gert’. De bezoekcijfers van Plopsaland De Panne groeiden door de jaren van 600.000 in 2001 naar 1.265.000 bezoekers in 2013. Plopsaland is daarmee het best bezochte park in België.

Plopsaland Indoor

Vier jaar later bouwde de Plopsa Groep het eerste indoor themapark van België: Plopsa Indoor Hasselt. In datzelfde jaar nam men ook het voormalige Télécoo, naast de watervallen van Coo, over. Na een grote verbouwing opende Plopsa Coo op 1 juli 2006. In 2010 werd een tweede indoor park toegevoegd. In Nederland werd namelijk Plopsa Indoor Coevorden geopend, exact op de 10de verjaardag van Plopsaland De Panne. In november 2010 werd Holiday Park in Duitsland overgenomen. Dit park ontving 555.000 bezoekers in 2013, 7% meer dan tijdens het eerste jaar in de Plopsa Groep. In 2012 werd hier een Maja-gebied voor de kleinere kinderen geopend en dit jaar de spectaculaire coaster ‘Sky Scream’.

Plopsaqua in Plopsaland opent in 2015

Vooruitkijkend naar 2015, de grootste nieuwigheid zal dan de opening van Plopsaqua in Plopsaland De Panne zijn, een in- en outdoor subtropisch zwemparadijs gethematiseerd rondom Vicky de Viking. Rond die tijd zullen ook de bouwwerkzaamheden starten voor het eerste Plopsa Hotel. De eerste gasten worden hier in 2017 verwacht.
Het “Leadership Breakfast” vindt plaats op woensdag 24 september. Dit evenement start om 8.30 uur en zal anderhalf uur duren. Hiervoor is een aanvullend ticket op de normale EAS-toegang nodig. Tickets voor de EAS en alle andere evenementen zijn te verkijgen via www.IAAPA.org/EAS.

De Euro Attractions Show vindt plaats van 23 tot en met 25 september 2014 en is een initiatief van de IAAPA (International Association of Amusement Parks and Attractions). De IAAPA is opgericht in 1918 en is de grootste internationale vak-organisatie ter wereld voor amusementbedrijven met een vaste standplaats.

Waardeer dit artikel post

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *