Shadow

Online inchecken bij Accor Hotels

Accor, Europa’s grootste hoteloperator, start met een wereldwijd online check-in-systeem. Door vooraf online in te checken, besparen gasten tijd bij aankomst en vertrek. Administratieve handelingen worden door de service beperkt.

Accor groep Novotel

De hoteloperator, waartoe ketens als Novotel, Sofitel en Pullman, Ibis en Mercure behoren, wil vóór eind 2014 de service implementeren in meer dan 30% van haar 3.600 vestigingen ter wereld. Zodra de boeking is gemaakt, worden hotelgasten via hun smartphone twee dagen voor aankomst uitgenodigd om zich online in te checken. Op de dag van aankomst ontvangen ze een welkomstbericht via sms. Deze bevestigt de kamer, geeft aan dat de sleutel klaar ligt en toont praktische reisinformatie (bijvoorbeeld transport-services naar het hotel of toegangscodes tot de parkeerplaats). Wanneer de gasten arriveren, overhandigt een hotelmedewerker de sleutel. De tijdrovende check-in procedure wordt hierdoor overbodig. Om uit te checken, levert men de sleutel weer in, om aan te geven dat de kamer is verlaten. De factuur wordt vervolgens per email verzonden.

De online check-in is beschikbaar voor zowel reizigers die boeken via de websites of mobile applicaties van Accor als voor reizigers die telefonisch boeken of een loyaliteitskaart bezitten.
Het nieuwe systeem is getest in circa 20 vestigingen in Nederland, België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Italië. Het concept wordt nu ingezet in 60 hotels in 13 landen en zal voor eind 2014 beschikbaar zijn in 1.000 hotel. In Brazilië, waar Accor marktleider is, zullen nagenoeg alle vestigingen in de gaststeden voor het WK voetbal in juni 2014 aangesloten zijn bij de dienst

Mis nooit meer een bericht. Volg ons op Facebook en Instagram. Of schrijf je hieronder in voor de gratis nieuwsbrief! Reageren op dit artikel kan hieronder.

Waardeer dit artikel post

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *