Shadow

Nieuwe press officer promoot populair Noorwegen

noorwegen1Noorwegen wordt een steeds populairdere vakantiebestemming voor Nederlanders. Vorig jaar reisden 5 procent meer Nederlanders naar Noorwegen dan in 2014 . Een betere start voor Nicholas van Hilten (32), die per 1 april 2016 is benoemd tot press officer Benelux bij Innovation Norway is dan ook niet denkbaar. Van Hilten is binnen de toerismetak VisitNorway verantwoordelijk voor pr-campagnes en mediarelaties in de Benelux om Noorwegen (nog meer) te promoten.De nieuwe press officer werkte voorheen bij McDonald’s Nederland waar hij verantwoordelijk was voor PR- en marketingcampagnes en de opening van restaurants.

Noorwegen het hele jaar door

Hoewel de zomermaanden nog altijd het meest populair zijn voor een vakantie in Noorwegen, blijken het najaar en de winter ook steeds meer in trek. Mede dankzij de lage stand van de Noorse kroon wordt Zoover door meer en meer reizigers van de bucketlist afgevinkt.

De feiten over Noorwegen

  • In 2015 telde het aantal ‘guest nights’ in Noorwegen vanuit Nederland 566.799. Dit is ruim 27.000 meer dan in 2014.  Nederland staat hiermee in de top 5 van landen met het grootste marktaandeel in het toerisme naar het Scandinavische land. De meeste Noorwegenfans komen uit Duitsland (16 procent). Ook Zweedse (12 procent), Britse (8 procent) en Deense (8 procent) toeristen reizen regelmatig af naar Noorwegen.
  • De maanden mei tot en met augustus blijken het meest populair onder Nederlanders. In 2015 toonde deze periode een stijging van ruim 3 procent. Maar de grootste stijging vanuit Nederland ten opzichte van 2014 is te zien in de maanden januari (+28 procent), februari (+33 procent) en oktober (+29 procent). Ook in andere seizoenen wordt Noorwegen dus vaker gekozen als vakantiebestemming.

Boek je vakantie naar Noorwegen bij:

5/5 - (1 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *