Shadow

Medewerkers BCD Travel doneren $750.000 voor Haïtiaanse school

BCD Travel Foundation, het liefdadigheidsproject van BCD Travel, zal de komende vijf jaar $750.000 bijdragen aan L’Ecole de Choix (The School of Choice), een private, non-profit lagere school in Mirebalais, Haïti. De medewerkers van BCD Travel zullen zich inzetten om het geld in te zamelen. Het bedrag wordt vervolgens verdubbeld door BCD Travel.

BCD Travel Foundation
© Ecole de Choix

Daarnaast zal BCD Travel Foundation ook reizen naar L’Ecole de Choix organiseren en sponsoren voor medewerkers die vrijwilligerswerk willen doen voor de school. BCD Travel Foundation helpt bovendien met het promoten van extra wervingsactiviteiten voor specifieke projecten op de school, zoals het verbeteren van de speelplaats en de sanitaire voorzieningen.

“De steun aan L’Ecole de Choix ligt volledig in lijn met de kernwaarden van onze organisatie. We stimuleren onze medewerkers om een verschil te maken, zowel voor onze klanten als voor de projecten waaraan we deelnemen,” aldus Leslie West, Senior Vice President bij BCD Travel en President van de BCD Travel Foundation. “We helpen graag waar we kunnen. Onze stichting zoekt daarom altijd naar manieren om een extra inspanning te doen, en de levens van mensen over de hele wereld te verbeteren, en dan met name die van kinderen.”

Maatschappelijk verantwoord ondernemen

Kathy Jackson, Executive Vice President of Global Client Management en Executive Chair of Corporate Social Responsibility bij BCD Travel: “Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een belangrijk onderdeel van onze bedrijfsvisie. We willen een sociale impact hebben door een positieve bijdrage te leveren aan liefdadigheidsprojecten over de hele wereld. Samengevat is onze belofte: ‘goed doen in alles wat we doen’.”

De school opende in oktober 2011 de deuren en onderwijst ondertussen 180 kinderen van het eerste tot en met het zesde leerjaar. De filantropische tak van Zynga, het bedrijf achter games als Farmville en Words With Friends, zorgde voor het startkapitaal van de oorspronkelijke schoolinfrastructuur. De bedrijfsvoering van L’Ecole de Choix wordt nu volledig ondersteund door individuele bijdragen en partnerschappen zoals die met BCDTF.

Eigen toekomst vormen

De missie van L’Ecole de Choix bestaat erin om leerlingen de kans te geven hun eigen toekomst te vormen, hun eigen kansen te creëren en, uiteindelijk, de wereld te veranderen. Het onderwijsprogramma van de school focust op de ontwikkeling van leiderschaps- en communicatievaardigheden voor Haïtiaanse kinderen die leven in de meest armoedige omstandigheden, met oog voor gendergelijkheid en samenhorigheid.

Haïti is het armste land van het westelijk halfrond. Gemiddeld kan slechts 53% van de bevolking lezen en schrijven, en gaat slechts de helft van de kinderen van schoolgaande leeftijd naar school. Minder dan 30% van de Haïtiaanse jeugd maakt de lagere school af. De aardbeving in 2010 verwoestte bijna 50% van de scholen in Haïti, waaronder de drie belangrijkste universiteiten in de hoofdstad Port-au-Prince.

Christian Dahl, Senior Vice president, Strategic Talent Management & Global Human Resources bij BCD Travel en Vice President van de BCD Travel Foundation Board, gelooft dat maatschappelijk verantwoord ondernemen essentieel is voor het succes van het bedrijf. Volgens hem kiezen de beste medewerkers voor bedrijven die echt oog hebben voor hun impact op mensen en het milieu.

“Uiteraard willen medewerkers met hun job in de eerste plaats geld verdienen, dus het is belangrijk dat een bedrijf succesvol is,” aldus Dahl. “Maar mensen brengen bijna de helft van hun leven op het werk door, en zij willen ook dat er wordt gewerkt aan een positieve sociale verandering van de wereld. Daarom denken wij dat een succesvol bedrijf ook maatschappelijk verantwoord kan zijn.”

5/5 - (1 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *