Shadow

Flevoland onder de aandacht op de grootste toeristische vakbeurs ter wereld

Flevoland op de ITBFlevoland presenteert zich deze week op de grootste toeristische vakbeurs ter wereld, de International Trade Berlin (ITB) in Berlijn. Met Flevolandse tulpen in 46 vazen op de Holland stand van NBTC Holland Marketing, een film ‘vliegen boven de tulpenvelden’ en een 10-tal aantrekkelijke arrangementen presenteert Flevoland zich dit jaar samen met 16 toeristische partners als ‘De grootste polder ter wereld’, slechts 20 minuten van Amsterdam.

Op de ITB worden ook dit jaar weer ruim 120.000 vakbezoekers en 60.000 consumenten verwacht. Flevoland presenteert zich op de ITB met 16 partners. De samenwerkende partners nemen deel aan de coalitie Travel Trade Flevoland, een initiatief van Toerisme Flevoland. Gezamenlijk wordt de komende jaren actief de buitenlandse groepenmarkt bewerkt. De verwachte groei van het aantal buitenlandse bezoekers naar Nederland, meer dan 16 miljoen in 2020, biedt Flevoland veel kansen. Door de goede ligging, dichtbij Amsterdam en het unieke onderscheidende verhaal van ‘De grootste polder ter wereld’ kan Flevoland hiervan profiteren.

Flevolandse arrangementen

Ter informatie en inspiratie hebben de 16 Flevolandse partners samengewerkt bij het samenstellen van een 10-tal arrangementen die het verhaal van Flevoland symboliseren. Deze arrangementen zijn gebundeld in de nieuwe trade brochure die vorige week al werd overhandigd aan gedeputeerde Michiel Rijsberman van Provincie Flevoland. Rijsberman: “De vrijetijdssector in Flevoland kan zich versterken door meer samenwerking. Goed om te zien dat hier de krachten worden gebundeld en Flevolandse ondernemers gelijk optrekken om de kansen op de internationale reismarkt te verzilveren. We hebben toeristen veel te bieden!”

Mondriaan-tulpenschilderij

Tijdens de ITB voert Toerisme Flevoland verkennende gesprekken met een aantal touroperators. De bewerking van de touroperatormarkt is intensief en alleen effectief wanneer deze inzet meerdere jaren geleverd wordt. Extra aandacht in de promotie van Flevoland op de IBT is er voor de tulpen in relatie tot het thema ‘van Mondriaan tot Dutch Design’. In Noordoostpolder, ontvouwt zich een wel heel bijzonder tulpenveld; een groot Mondriaan tulpenschilderij van ruim 6.000 vierkante meter groot. Een enorme trekker voor de buitenlandse markt.

De partners in de samenwerking Travel Trade Flevoland zijn: Batavialand, Batavia Stad Fashion Outlet, Walibi Holland, Vis a Vis, Naupar, Tourist Info Urk, Orchideeën Hoeve, 11 Beaufort, StEP, UNESCO Werelderfgoed Schokland, Apollo Hotel Almere, Van der Valk Almere, Dorhout Mees, Staatsbosbeheer Flevoland, Floriade en VVV Almere.

Naast een fysieke brochure in drie talen beschikt de samenwerking over een digitale brochure en de websites flevoland.de/gruppen en visitflevoland.nl/groups.

5/5 - (1 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *