Shadow

Dennis Weening opent eerste Nederlandse bloggershuis voor Lonely Planet

Haags Bloggershuis geopend - Foto Maurice Haak Den Haag Marketing (kleine versie)Op het Haagse strand van Kijkduin heeft presentator Dennis Weening vanmiddag het eerste Nederlandse bloggershuis geopend voor Julie Falconer van Lonely Planet. Julie betrekt als eerste het speciale strandhuisje voor reisbloggers en -vloggers. Het Haags Bloggershuis is een gezamenlijk initiatief van HaagseStrandhuisjes en Den Haag Marketing. Den Haag is de eerste stad in Nederland met een huis dat ter beschikking is gesteld aan bloggers en vloggers om de stad te promoten.

Vele reisbloggers volgen

Presentator en muzikant Dennis Weening is geboren en getogen in Den Haag. Julie Falconer is geboren in San Francisco, maar woont al jaren in Londen en maakt er de populaire reisblog A Lady in London en behoort tot de bloggers van Lonely Planet. Als officiële openingshandeling zetten Dennis en Julie hun handtekening op het surfboard in het Haags Bloggershuis. De komende maanden zullen nog vele handtekeningen volgen van reisbloggers en -vloggers uit binnen- en buitenland die het huisje voor één of meer dagen betrekken. Zo logeren in de eerste week bloggers van Travelvalley en het populaire Mohsin op Wereldreis in het huisje. Het Haags Bloggershuis is nu al een groot succes.

Na een enthousiast: “ oh my god, this is great!”, van Julie volgde enkele persoonlijke tips van Dennis:

– Ga naar de Grote Markt, niet om groenten te kopen maar voor een lekker  biertje!
– Naar het Binnenhof, daar kun je gewoon naartoe namelijk, en het is prachtig.
– Loop dan door naar het Plein, meer voor sophisticated people haha
– En het mooiste van Den Haag is natuurlijk het strand, kijk nou!

Jeroen Struving, eigenaar van HaagseStrandhuisjes: “Als startend familiebedrijf mogen we na jaren van voorbereiding onze droom waarmaken: strandhuisjes in Den Haag. Het is een grote eer dat we de komende maanden invloedrijke bloggers uit alle windstreken mogen ontvangen.”

Scherpe selectie

Marco Esser, directeur Den Haag Marketing: “Er kwamen zo veel aanvragen binnen van vloggers en bloggers van over de hele wereld dat we een scherpe selectie hebben moeten maken. Ik ben ervan overtuigd dat de bloggers en vloggers een geweldige tijd zullen hebben nu zij onze mooie stad achter de duinen zelf kunnen ervaren.”

Het Haags Bloggershuis staat op het Haagse strand van Kijkduin en is tot het eind van de zomer geopend. Reispers krijgt er de kans als local de enige Nederlandse stad aan zee te beleven. Bloggers en vloggers uit alle windstreken kunnen er hun persoonlijke ervaringen delen met de rest van de wereld. Met het bloggershuis speelt Den Haag Marketing in op de trend dat mensen zich voor een vakantiebestemming steeds vaker online oriënteren. Doel is meer aandacht voor de stad te genereren. Bloggers en vloggers hebben de volledige vrijheid. In het Haags Bloggershuis beschikken ze over Wi-Fi en een 4G-netwerk. Er zijn typische Haagse versnaperingen, een programma op maat en vervoer geregeld.

Het Haags Bloggershuis is een gezamenlijk initiatief van HaagseStrandhuisjes en  Den Haag Marketing. HaagseStrandhuisjes staat voor genieten van het strand in een authentiek Haags strandhuisje, op steenworpafstand van alles wat de hofstad te bieden heeft. Den Haag Marketing is de overkoepelende marketing- en promotieorganisatie voor de stad Den Haag en zijn badplaatsen Scheveningen en Kijkduin

5/5 - (1 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *