Shadow

Advito, BCD Travel en Cisco breiden samenwerking uit om klanten reiskosten te besparen

© Nico van DijkBCD Travel en zijn adviesbureau Advito zijn er zeker van dat veel bedrijven bereid zijn om bepaalde reizen te vervangen door virtuele vergaderingen. Zo zeker dat ze hun samenwerking met het vooraanstaande internationale technologiebedrijf Cisco hebben uitgebreid. Advito analyseert de reisgegevens om klanten te helpen bepalen waar ze welke samenwerkingsproducten van Cisco kunnen gebruiken om hun reizen te optimaliseren of verminderen zonder dat de reizigerservaring eronder lijdt. Dit is een van de verbeteringen die past binnen de nieuwe werkwijze voor Demand & Behavior Management.

Advito introduceert naast die uitgebreide werkwijze voor Demand & Behavior Management ook een nieuwe baanbrekende Savings Calculator. Deze besparingscalculator biedt travelmanagers direct inzicht in besparingen die zij zouden kunnen realiseren als ze het beheer van vraag, gedrag en reisuitgaven anders aanpakken. De calculator toont dat de meeste bedrijven tot 4% van de totale reiskosten kunnen besparen of voor andere doeleinden kunnen inzetten, doordat ze met virtuele samenwerking het aantal reizen voor interne vergaderingen met 10% kunnen terugbrengen.

Savings Calculator

“De besparingscalculator is een echte openbaring. Het zorgt voor overtuigende gegevens en zet aan tot discussie”, aldus Lesley O’Bryan, Principal en Vice President van Advito. “Uit ervaring weten wij dat samenwerkingsprogramma’s succesvol worden wanneer een sponsor binnen het bedrijf en teams van meerdere afdelingen samen betrokken zijn bij het initiatief. Inzicht in het mogelijke effect van samenwerkingstechnologie op het budget biedt travelmanagers een uitgangspunt voor gesprekken met andere afdelingen en bedrijfsleiders.”

Sinds de start van de samenwerking met Cisco in 2016 hebben bedrijven, die in een TCM-programma (Total Collaboration Management) met Advito geïnvesteerd hebben, een return on investment (ROI) van soms wel 15:1 bereikt. “Een TCM-programma wordt gekenmerkt door de snelle kostenbesparing. Bedrijven kunnen aanzienlijke besparingen realiseren in enkele maanden in plaats van jaren, zoals vaak bij andere besparingsmogelijkheden”, aldus O’Bryan.

Virtueel samenwerken wordt steeds populairder en zal de komende jaren blijven toenemen. Met het juiste programma en de juiste virtuele technologie kunnen teams overal op afstand samenwerken voor een fractie van wat een reis zou kosten. De aanpak van Advito en BCD Travel voor Total Collaboration Management omvat een reeks innovatieve technologische oplossingen van Cisco, zoals vergaderingen en cloud-based samenwerkingsoplossingen. Bedrijven hebben meer keuzemogelijkheden en betere opties om medewerkers te helpen bepalen of de samenwerking virtueel vanaf kantoor mogelijk is of een trip vereist.

Demand & Behavior Management

De uitgebreidere werkwijze voor Demand & Behavior Management bouwt voort op het succes van de samenwerking met Cisco en Advito’s werkwijzen voor Total Collaboration Management en Traveler Engagement. Deze aanpak biedt organisaties unieke mogelijkheden om de reisvraag te veranderen en aankoopbeslissingen te beïnvloeden. “We lopen voorop in Demand & Behavior Management en hebben belangrijke investeringen gedaan om dit nog verder uit te breiden”, aldus April Bridgeman, Managing Director bij Advito en Senior Vice President bij BCD Travel.

Het streven is om organisaties te helpen het gedrag van reizigers positief te veranderen en draagvlak te creëren voor het zakelijke reisprogramma. “Bedrijven hoeven niet langer een reisverbod in te stellen om kosten te verlagen. Zodra een reisverbod wordt opgeheven, gaan de kosten weer omhoog. In plaats daarvan kunnen bedrijven innovatieve technieken toepassen om de zakenreiscultuur fundamenteel te veranderen. Denk aan Total Collaboration Management, maar ook Traveler Engagement, incentives en budgetuitdagingen. Daardoor worden de reis- en onkostenuitgaven structureel anders, met een consequentere aanpak van reiskostenbeheer tot gevolg. De meeste bedrijven gebruiken niet eens alle mogelijkheden die momenteel binnen hun online boekingstools beschikbaar zijn om de aankoopbeslissingen van reizigers te beïnvloeden”, zegt Bridgeman.

5/5 - (1 stemmen)

Inschrijven gratis nieuwsbrief

Privacy *